איימן עודה: לכסח את הפרצוף של ארגוני הפשע המאורגן

בדיון על האלימות ברחוב הערבי אמר יושב ראש הרשימה הערבית המשותפת בסערת רגשות: "אין לכם מושג מה זה להיות הורה ערבי שמחסיר פעימה כל פעם שהבן שלו יוצא מהבית. אין לכם מושג מה זה להיות צעיר ערבי שנמצא בסיכון מירי חי פי מאה מאשר מוות בנגיף הקורונה"

אהרן מילר | חדשות בארץ 18.11.2020 | 16:26

צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מליאת הכנסת קיימה דיון בהצעת חוק העונשין של חבר הכנסת איימן עודה וקבוצת חברי הכנסת, והצעה דומה של ח"כ גדעון סער. מגיש ההצעה לדיון ביקש לקבוע כי בעברות רכישת נשק, החזקתו, הובלתו ועוד, יוטל עונש מינימום של מחצית מהעונש הקבוע כיום בחוק. כמו כן, הוצע לקבוע כי מי שיעביר למשטרה או לצבא נשק שהוחזק בלא רשות בתוך 180 ימים מיום פרסומו של החוק המוצע, לא יואשם בביצוע עבירה זו, אלא אם כן הנשק היה מעורב בעבירה מסוג פשע.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "137 אזרחים ישראלים נרצחו או נהרגו בשנת 2019, מרביתם מנשק חם. נתון זה מצטרף לעובדה שבשנים האחרונות ישנה עלייה במספר העבירות המבוצעות תוך שימוש בנשק לא חוקי. תופעה מסוכנת זו מדירה שינה מעיניהם של אזרחים רבים ללא הבדל לאום, דת או מקום מגורים."

יוזם ההצעה יושב ראש הרשימה הערבית המשותפת חבר הכנסת איימן עודה אמר במהלך הדיון בסערת רגשות "אתם צריכים להחליט, או שאתם עם החברה שלנו או שאתם עם ארגוני הפשע. השאלה היא בכלל לא נתונים. אתם אין לכם מושג מה זה להיות הורה ערבי שמחסיר פעימה כל פעם שהבן שלו יוצא מהבית. אין לכם מושג מה זה להיות צעיר ערבי שנמצא בסיכון מירי חי פי מאה מאשר מוות בנגיף הקורונה".

עוד הוסיף עודה, "94 אזרחים ערבים נהרגו השנה הזו, 94 מהשכנים שלי, מהאחים שלי, נהרגו השנה הזו. ופה יש משטרה שמצליחה לעשות הכול כשהיא רוצה. מה, אתם לא יודעים מה השמות של ארגוני הפשע המאורגן? אנחנו, הרשימה המשותפת, קוראים לכם להיכנס באבא של אבא שלהם, לכסח להם את הפרצוף, תכסחו את הפרצוף של ארגוני הפשע המאורגן. זה מה שאנחנו רוצים. יש דבר יותר ברור מזה? אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק."

לאחר הדיון מסרו שר המשפטים חבר הכנסת אבי ניסנקורן ויו״ר הרשימה המשותפת חבר הכנסת אימן עודה הודעה משותפת, בוהדעה נמסר כי הם שוחחו בימים האחרונים על הצעת החוק שיזם ח״כ עודה בנושא החזקת נשק שלא כדין, וסיכמו כי שר המשפטים יכנס בהקדם דיון מטה בהשתתפות נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, על מנת לבחון דרכים להחמרת הענישה בתופעה החמורה של סחר ושימוש בנשק בלתי חוקי.

שר המשפטים ניסנקורן הוסיף ואמר ״מיגור האלימות בחברה הערבית ובחברה הישראלית כולה הם עבורי משימה לאומית חשובה מאין כמותה. התופעה של החזקת נשק בלתי חוקי הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה של ממש ולמרות מאמצי המערכת, מנגנוני האכיפה הקיימים אינם נותנים מענה מספק. בעקבות שיחותיי עם ח״כ עודה ועם נציגי ציבור נוספים בחברה הערבית, החלטתי לכנס בדחיפות עבודת מטה במשרד המשפטים ולבחון מהי הדרך המיטבית להחמרת הענישה והגברת ההרתעה נגד עברייני הנשק. הצלחתנו במשימה הקריטית הזו תסייע למאבק באלימות ותציל נפשות בישראל״.

לסיום אמר יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ עודה "כל אחד צריך להחליט אם הוא עומד לצד האזרחים הערבים והחברה כולה או עומד לצד ארגוני הפשע. אני מברך על הנכונות של שר המשפטים להתחיל עבודת מטה רצינית שתוביל להחמרת ענישה. כל דקה שעוברת בלי טיפול שורש לארגוני הפשיעה מקדמת אותנו לקורבן הבא".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום