קריאת תיגר על היו"ר: אתה כבר לא חלק מהמפלגה

היערכות לבחירות הקרבות גם במפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי פנתה ליו"ר השר עמיר פרץ: "בהתאם לחוקת המפלגה, אני דורשת לקיים בחירות מקדימות לבחירת יו"ר המפלגה באופן מידי וללא כל דיחוי על ידי כלל הבוחרות והבוחרים במפלגה"

אהרן מילר | פוליטי 18.11.2020 | 22:27

עמיר פרץ צילום: פלאש 90

קולות של בחירות גם במפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי שלחה היום פנייה דחופה ליו"ר מפלגת העבודה שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ בו היא טוענת: הנסיבות וחוקת המפלגה מחייבות בדחיפות בחירת יו"ר מפלגה.

חברת הכנסת מיכאלי תקפה את פרץ "הובלת את המפלגה לשפל חסר תקדים ולסכנה להמשך קיומה; פגעת בשמה פגיעה אנושה; יצרת קרע בין חברי הכנסת לבין המצביעות/ים והמתפקדות/ים, שיקרת למצביעות ולמצביעים במצח נחושה, הובלת את המפלגה להיות שותפה בקואליציה של נאשם, ובממשלה הרעה והכושלת ביותר בתולדות מדינת ישראל".

עוד הוסיפה מיכאלי "אתה ושותפך כבר אינכם חלק ממפלגת העבודה. עמלתם קשות להראות כמה אתם חלק ממפלגת כחול לבן: השתתפתם בישיבות הסיעה שלהם, דיברתם בשבח מנהיגיה. זכותך, כמובן, לעבור למפלגה אחרת, כפי שעשית לא-פעם בעבר. מפלגת העבודה זקוקה לכוחות חדשים, מנהיגות ומנהיגים חדשים, שלא מעוניינות להטמיע אותה בתוך מפלגה אחרת אלא לחדש אותה ולהצעיד אותה ואת מדינת ישראל קדימה".

לסיכום אמרה חברת הכנסת מיכאלי כי היא דורשת, בהתאם לחוקת המפלגה, לקיים בחירות מקדימות לבחירת יו"ר המפלגה באופן מידי וללא כל דיחוי על ידי כלל הבוחרות והבוחרים במפלגה.

כתבת חברת החדשות העיתונאית דפנה ליאל הסבירה הערב מה עומד מאחורי סערת הרוחות במפלגת העבודה. "מה שקורה בין מפלגת העבודה לכחול-לבן מעניין מאד ועשוי להוביל לפירוק השותפות" כתבה ליאל, והסבירה "לגנץ ולפרץ יש הסכם מפורש, גנץ התחייב לתת לפרץ 2 מקומות בכל עשיריה, ולהבטיח את כוחו בממשלה אם יחבור למרצ לפני הבחירות וימנע אובדן קולות לגוש. אולם כעת, כשמספר המנדטים מצטמצם לפני הסקרים, יש לחץ על גנץ לצמצם את ההסכם ולתת לנציגי העבודה להסתפק במקומות 5 לפרץ ו-12 לשמולי".

עוד ציינה כי "בכירי מפלגתו מבינים שהם עלולים להישאר מחוץ לכנסת הבאה ולא ששים לוותר בשביל מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה. שמולי לא יסכים למיקום כזה, כאשר גם מקום 9 או 10 עשוי להשאיר אותו בחוץ, והמשמעות היא ששמולי עלול לפעול להפלת ההסכם בועידת המפלגה יחד עם מירב מיכאלי שדורשת עכשיו פריימריז.
זו כנראה הסיבה שפרץ מעדיף לקבל את ההכרעות במהירות ובועידה וטוען שמפלגתו מוסיפה לפחות 3 מנדטים לכחול לבן".

ואכן על פי הדיווח הנהלת מפלגת העבודה קיבלה את הצעתו של היושב ראש, עמיר פרץ, ואישרה פה אחד שינויים תקנונים במטרה להקל על חיבורים פוליטיים וצירוף דמויות מובילות למפלגה,

ההצעה שהובאה לאישור הנהלת המפלגה היא בחירות לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת בועידת העבודה. ‏כמו כן, הסמיכה ההנהלה את היו״ר להמשיך ולנהל את המו״מ מול כחול לבן, מפלגות ותנועות אחרות וכן אישים ודמויות מובילות בציבוריות הישראלית.

כעת, תובא ההצעה לאישור ועידת המפלגה. מועד קיום הוועידה יפורסם בקרוב.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום