שר המודיעין: "ביידן צריך לשאול את עצמו מה איראן מחפשת בסוריה"

אלי כהן התייחס לדיווח לפיו גנץ הורה על הקמת ועדת חקירה במשרד הביטחון על פרשת הצוללות:" מה שעומד מאחורי המעשה של גנץ זה שיקולים פוליטיים של מפלגה שמתרסקת, החלטה של גנץ היא אך ורק מתוך לחץ פוליטי. לפי מצבו בסקרים הוא מנסה לעשות צעדים נואשים"

מדיני 19.11.2020 | 19:03

צילום: פלאש 90

שר המודיעין, אלי כהן, אמר הבוקר (חמישי) על תקיפת צה"ל בסוריה: "לישראל יש קווים אדומים, ולא משנה מה יהיו השינויים באזור, כולל ברמת הבחירות". את הדברים אמר בראיון לניסים משעל וגיא פלג ברדיו '103'.

כידוע, בדרך כלל ישראל איננה לוקחת אחריות על מבצעים במדינות אויב והפעם ישראל לקחה אחריות ואף פירסמה תיעוד של התקיפה. שר המודיעין התייחס למקרה החריג ואמר: "אנחנו רצינו להעביר שלא משנה שינויים אזוריים כאלה ואחרים וגם לא ברמת הבחירות, לנו יש קווים אדומים שאומרים – אנחנו לא נאפשר התבססות של איראן בסוריה, וכל הפרת ריבונות תענה בחומרה, והדבר המרכזי שצריך לבוא ולשאול את עצמו הנשיא הנכנס בארה"ב – מה בדיוק מחפשת איראן בסוריה, ציוד רפואי? בתי ספר? ברור שלא, הם יודעים בדיוק מה הם עושים".

הוא הוסיף, "היה כאן ניסיון להפרת ריבונות. אנחנו תמיד מבהירים להם שישראל נהנית מעליונות מודיעינית אזורית, זו לא הפעם הראשונה שתקפנו. במקרה הזה החלטנו לתת לזה ביטוי, פורסם בעבר שישראל תקפה באזור של סוריה".

לאחר הדיווח אמש לפיו גנץ הורה לפתוח ועדת חקירה במשרד הביטחון על הצללות. אמר השר כהן בראיון ל'ווינט': "מי שהיה צריך לקפוץ לאור הפרסום הזה זה אתם, כאן באולפן הזה התראיין גנץ ואמר שאין מקום לעשות את הבדיקה". הוא הוסיף: "הסוגייה הזו נסרקה על ידי היועמ"ש, הפרקליטות ומשרד המשפטים, שלא ידועים בחיבתם הגדולה לראש הממשלה, הם אלו שאמרו שאין מקום לבצע שום חקירה".

"ראש הממשלה נסרק במסרקות ברזל, הוא נקי. שר הביטחון רוצה לבדוק את מערכת הביטחון, לא את ראש הממשלה. מה אכפת לכם? אם הכל נקי, מה אכפת לכם שמערכת הביטחון תבדוק את עצמה? אנשים קיבלו מיליוני דולרים על מאכעריות, על תיווך בקודש הקודשים של הביטחון הלאומי, אין מישהו שמחויב יותר לביטחון ישראל. אם נתניהו היה רוצה לעזוב ולסיים את תפקידו היה מרוויח סכומים מאוד גבוהים בתפקידים אחרים".

הוא הדגיש, "אנחנו לא חוששים משום בדיקה, אבל אנחנו נגד ועדות בדיקה שמה שעומד מאחוריהן זה שיקולים פוליטיים של מפלגה שמתרסקת, החלטה של גנץ היא בסוגיות פוליטיות בלבד. אך ורק מתוך לחץ פוליטי. אני רואה זיגזג. לפי מצבו בסקרים הוא מנסה לעשות צעדים נואשים על מנת לקושש קולות".

חדשות JDN

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום