התופעה נבדקה לעומק: הילדים חוסנו בלי שנדבקו

כיצד הילדים ששהו לצד הוריהם שזוהו כחיוביים לקורונה לא נדבקו בנגיף? למרות שהבדיקות הראו שהילדים היו באופן עקבי שליליים לקורונה, החוקרים מצאו נוגדנים ספציפיים לקורונה ברוק של כל בני המשפחה, ובבדיקות סרולוגיות. במילים אחרות, הילדים מעולם לא נמצאו חיוביים לנגיף

יוסף קליין | בריאות 19.11.2020 | 19:18

אילוסטרציה צילום: pexels

כשחוקרים הבינו כי שלושת ילדי ההורים שחלו בקורונה, לא נדבקו מהוריהם, אף שהם שהו לצידם ימים ארוכים באותו בית בלי מסכה ובלי בידוד, הם החליטו לבדק את התופעה לעומק.

ההורים נדבקו בקורונה בחתונה בה השתתפו, שבו לביתם ושהו יחד עם שלושת ילדיהם במשך ימים ארוכים עד שהחלו לחוות תסמינים ונבדקו לקורונה. התשובה הייתה חיובית אך באופן מפתיע, שלושת הילדים נותרו שליליים. זו הייתה הפתעה מאחר וההורים לא נשמרו בבידוד מפני ילדיהם. ההורים סבלו משיעול, אף סתום, חום וכאב ראש אך למרות שכל המשפחה עברה בדיקות קורונה, בדיקות ההורים חזרו חיוביות, ואילו בדיקות הילדים חזרו שליליות.

כאשר עובדי שירותי הבריאות באוסטרליה שמעו על המקרה המוזר הם ביקשו מהמשפחה לחזור על הבדיקות, אך שוב, בדיקות הילדים חזרו שליליות אף שבאופן מוזר דווקא שני הבנים במשפחה (בני 9 ו-7) סבלו מתסמינים קלים. רק הילדה הצעירה ביותר, בת 5, נותרה ללא תסמינים לאורך כל פרק הזמן, למרות שהיא ישנה לעתים קרובות באותה מיטה עם ההורים שלה במהלך מחלתם.

כעת החוקרים היו מסוקרנים. הם ביקשו מהמשפחה לקחת חלק במחקר, לנתח דגימות של דם, רוק, צואה ושתן, ולעבור בדיקות מטוש בשיטת PCR אחת לשניים עד שלושה ימים.

ואז הגיעה ההפתעה: למרות שהבדיקות הראו שהילדים היו באופן עקבי שליליים לקורונה, החוקרים מצאו נוגדנים ספציפיים לקורונה ברוק של כל בני המשפחה, ובבדיקות סרולוגיות. במילים אחרות, הילדים מעולם לא נמצאו חיוביים לנגיף, אך רמה מסוימת של חשיפה לנגיף בכל זאת עוררה תגובה חיסונית בגופם.

המסקנה של החוקרים הייתה, שהילדים אכן נדבקו בנגיף, אך מערכת החיסון שלהם הצליחה איכשהו לייצר אנטי-וירוס שהיה יעיל מאוד בהגבלת שכפול הנגיף, בניגוד להוריהם. התגובה החיסונית ההיא הייתה כנראה מאוד יעילה, עד כדי כך שהיא הצליחה להוריד את העומס הנגיפי כל כך נמוך, עד שבדיקת ה-PCR לא הצליחה לזהות אותו. וזו כבר בעיה בפני עצמה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום