הסיפור והתיעוד ממונסי: מה חיפש חתול שחור בציונו של הצדיק

סרטון וידאו שמסעיר את אמריקה החסידית, בעקבות חתול שחור שהתנחל על הקוויטלא'ך בציוני הצדיקים הטמונים בבית העלמין במונסי. חסיד שנדהם מהחתול שליווה אותו לכל ציון אשר התפלל בו והחל להתגולל על הקוויטלך ולייל, תיעד את המחזה המכמיר ומגולל את אשר אירע

משה ויסברג | חרדים 19.11.2020 | 20:55

חתול שחור על ציונו של הרה"ק מריבניץ זי"ע צילום: באדיבות המצלם

ציונו של הרבי הקדוש מריבניץ זצ"ל הטמון במונסי שבניו יורק, מושך אליו רבבות, בעיקר בערבי ראש חודש ובמוצאי שבתות, כאשר אלפים נושעו במקום בדבר ישועה ורחמים. 

השבוע הסעיר את ארה"ב החסידית, סרטון שפורסם ברשתות החברתיות בו נראה חתול שחור שמתגולל מעל גבי הקוויטלא'ך הרבים הפזורים על המצבה של הצדיק מריבניץ זצ"ל, דבר שעורר התעניינות רבה ובעל המעשה התראיין לכלי התקשורת החרדים בארה"ב. 

 

בעל המעשה שצילם את החתול בשעת מעשה מעל גבי הקבר, הוא ר' משה הכט מקרית יואל, מונרו, שסיפר השבוע את השתלשלות הדברים למגזין 'שריפט' של עיתון 'די וואך' בארה"ב. 

ר' משה הכט סיפר למגזין בשפת היידיש ו'כל רגע' תרגם את הדברים: "אנחנו תמיד מקבלים סימנים משמיים, ולא תמיד זה בהיר וברור, אבל מגיע זמן שיש סימן ברור לנו האנשים בעולם הזה".

ר' משה הכט מקרית יואל, שהיה בציון הקדוש של הריבניצר, מספר כי ביום רביעי לפנות בוקר הוא גילה כי חתול צועד בעקבותיו לכיוון הציון הקדוש, כשהוא החל לקרוא פרקי תהלים הוא ראה את החתול עולה על כיסא, משם קפץ לתוך הציון, היכן שהמוני הקוויטלא'ך (הפתקאות), החתול נעמד כשהוא נשען על המצבה והחל ליילל.

כאן החל ר' משה להגיד תהלים בכוונה יתירה, כך שאם החתול הוא אכן גלגול נשמות, אז שיהיה לו תיקון וכפרה בעולם. לאחר מכן ר' משה המשיך לעלות לכיוון הציון של אדמו"רי סקולען הטמונים בסמוך. החתול המשיך ללוות אותו וגם שם החתול נדחף לעבר הקוויטלא'ך והחל ליילל.

החתול הלך אחרי החסיד, גם בצאתו כאשר פנה לכיוון רכבו. ר' משה ניגש לבנין הכנסת האורחים בסמוך, הוציא כוס חלב והניח לפני החתול, אולם החתול שגילה כי ר' משה מתרחק לעבר רכבו, דחק את כוס החלב ורץ לעבר רכבו, תוך שהוא ממשיך ליילל.

ר' משה מסכם ומספר: "אמרתי לו כמה פעמים 'מחול לך', אמרתי ברכה לזכות הגלגול אם הוא אכן גלגול, נקווה שאכן החתול הגיע לתיקונו, אנחנו יכולים ללמוד מה זה בין אדם לחברו, מי יודע מה הסיפור שעומד מאחורי זה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום