היועמ"ש בפנייה בהולה לשר כץ: "למנות חשב כללי לאוצר"

בעקבות המצב הכלכלי, שיגר הערב היועץ המשפטי לממשלה מכתב דחוף לשר האצור ישראל כץ, ובו דורש למנות חשב כללי לאוצר, זאת לאחר שהחשב הקודם רוני חזקיהו סיים את תפקידו | "הימנעות ממינויים של נושאי משרות בכירות באופן קבע פוגעת ביציבותו ובתפקודו התקין של שירות המדינה כולו"

אבי גדלוביץ' | פוליטי 19.11.2020 | 22:24

אביחי מנדלבליט/ישראל כץ צילום: תומר נויברג/נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה הערב (חמישי) במכתב בהול לשר האוצר ישראל כץ, בדרישה למנות בדחיפות חשב כללי למשרד האוצר. במכתב, טוען מנדלבליט, כי מדובר בתפקיד שלא יכול להישאר ללא איוש, בטח בתקופת משבר כלכלי.

"כידוע", כותב מנדלבליט בפנייתו לשר, "בסוף חודש אוקטובר 2020 סיים את תפקידו החשב הכללי במשרד האוצר, מר רוני חזקיהו. מאז פרישתו, לא מונה לו מחליף, לא במילוי מקום ולא באופן קבע. למותר לציין, כי לתפקידיו וסמכויותיו השונים של החשב הכללי יש חשיבות גדולה בכלל, ובתקופה בה אנו מצויים כיום בפרט. 

"הימנעות ממינויים של נושאי משרות בכירות באופן קבע פוגעת ביציבותו ובתפקודו התקין של שירות המדינה כולו, וככזו, מעוררת קושי משפטי משמעותי. מצב בו לא מכהן בתפקיד ולו ממלא מקום הוא מוקשה אף יותר".

מנדלבליט מציין במכתבו כי תפקידיו העיקריים של החשב הכללי כוללים, בין היתר, אחריות על אופן ביצוע התקציב וניהול נכסי המדינה והתחייבויותיה. "תפקידים אלה, כוללים בחובם היבטי שמירת סף מהותיים. כך בשנת תקציב רגילה, וכך גם בשנה בה מנוהל תקציב המשכי", מציין מנדלבליט.

עוד טוען היועץ המשפטי לממשלה, כי קיימת כמובן חשיבות רבה באיוש משרות בכירות דרך קבע, באופן שיש בו כדי להבטיח את כשירותו והתאמתו של המתמנה לתפקיד. ובכך, "למנוע תלות של נושא המשרה בגורם הממנה, ולהבטיח את עצמאות שיקול דעתו של נושא המשרה".

"כפי שאף הבהרתי לך בשיחתנו האחרונה", כותב מנדלבליט בסיום מכתבו, "לא ניתן להותיר את תפקיד החשב הכללי לא מאויש. על כן, אבקשך למצער לפעול להטלת תפקידי החשב הכללי באופן דחוף על עובד מעובדי משרדך, וזאת עד למינוי קבוע, שאף אותו יש לאייש בדחיפות".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום