מצביעים ברגליים: הישראליים לא מתחסנים לשפעת

איך קורה שלמרות ההיענות הנמוכה להתחסנות נגד שפעת, המחלה החורפית עדיין לא מתפשטת בישראל. רק 15% מאזרחי ישראל בחרו להתחסן עד כה | מספר נמוך יחסית לשנים עברו

יוסף קליין | בריאות 19.11.2020 | 21:46

צילום: דוד כהן, פלאש 90

15% בלבד מהישראלים בחרו להתחסן השנה מפני שפעת. מדובר במספר נמוך ביחס לשנים שעברו. מיליוני מנות חיסון שנרכשו בכסף מלא שוכנים במחסני קופות החולים אך למרות הקמפיינים והפניות לציבור, מעטים בוחרים להפשיל שרוול ולאשר לאחות לנועץ בזרועם את המחט, רוב הישראלים מוותרים על התענוג שמבטיח להם חורף בריא.

עם זאת השפעת לא מתפשטת כפי שהיה צפוי. ההסבר פשוט" הריחוק החברתי, צמצום המגעים בין אנשים וחובת עטיית המסכות – כל הצעדים שנועדו למנוע מהקורונה להתפשט, מסייעים לבלום גם את השפעת. שני הנגיפים מתפשטים באופן זהה, לכן צעדים דרסטיים שנועדו למנוע את התפשטות הקורונה בולמים גם את השפעת.

"צריך להבין שהרבה מאוד אזרחי ישראל בוחרים שלא להתחסן", מסביר רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות. הוא הודף את הטענות על המחסור במנות החיסון בארץ, וטוען כי בסך הכל צפויים להגיע השנה 4.3 מיליון מנות. "לרבים יש ניסיון של חיסונים עם תופעות לוואי קשות מהעבר. בסופו של דבר נראה שכל הקופות ביחד יצליחו לחסן כרבע מהאוכלוסייה".

לדברי סער, "אנחנו פונים למטופלים בצורה מדויקת. אם אנחנו רוצים שבני 65 ומעלה יתחסנו אז אנחנו פונים אליהם באמצעות מסרונים וסרטונים ייעודיים. האתגר הוא תמיד להביא חולים כרוניים, אונקולוגיים, נשים הרות וילדים להתחסן. אלו האוכלוסיות היותר רגישות, אבל באוכלוסיות האלו אנחנו יודעים מראש מי פחות מגיע. אני מאמין שעד סוף עונת החורף נשתמש בכמעט כל 1.2 מיליון מנות החיסון שבידינו".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום