פרו: 3 נשיאים תוך שבוע; מהומות והרוגים

משבר פוליטי קשה בפרו: לאחר שרק לפני מספר ימים הודח הנשיא ויסקרה בעקבות מאבקים נגד שחיתות שלטונות, מחליפו הספיק להתפטר ובמקומו מונה חבר מפלגה מהמרכז הפוליטי • ברחובות פרו האזרחים יצאו להפגין ובמהלך המחאות 2 נהרגו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 20.11.2020 | 12:14

הפגנות בפרו צילום: צילום מסך

הקונגרס בפרו בחר בפרנסיסקו סגסטי, חבר מפלגת מרכז, להנהיג את המדינה אחרי שהנשיא הזמני הקודם התפטר חמישה ימים אחרי שהדיח את הנשיא ויסקרה.

פרנסיסקו סגסטי בן 76, ממפלגת המרכז מורדו, ישמש כנשיא הזמני עד הבחירות שאמורות להתקיים באפריל. הוא יחליף את מנואל מרינו, שפרש ביום ראשון, חמישה ימים אחרי שהושבע אחרי הדחת הנשיא מרטין ויסקארה.

בחירתו של סגסטי על ידי הפרלמנט מגיעה אחרי כאוס שלם במדינה, ועם הפגנות ענק. "זה לא יום לחגיגה", אמר סגסטי בטון קודר בנאומו הראשון לקונגרס. "אנחנו לא יכולים להחזיר אותם לחיים, אבל אנחנו יכולים לפעול בקונגרס, בנשיאות, כדי שזה לא יקרה שוב", הוסיף. יואב זהבי מכאן 11 מדווח כי "כחצי מחברי הפרלמנט בפרו נגועים בשחיתות, כולל חשד לרצח, והם עושים הכול שלא יחקרו אותם, גם במחיר כאוס עצום במדינה".

חצי מחברי הקונגרס בפרו נמצאים תחת חקירה מחשד להלבנת הון ועד רצח. בשבוע שעבר אותם חברי קונגרס הדיחו את הנשיא שניסה להילחם בשחיתות. הם טענו שהוא עצמו מושחת, לפיכך, בשבוע האחרון היו לפרו 3 נשיאים ולאזרחים נמאס והם יצאו להפגין.

הנשיא הקודם סגסטי, הוביל את הדחתו של ויסקרה, שזוכה לפופולריות רבה בקרב רבים אך היה בקרע עם המחוקקים בשל המאבק שניהל בשחיתות והחסינות הפרלמנטרית, הדחתו התסיסה את הרחובות שזעמו על כך, מאחר והוא נלחם בשחיתות, התוצאה: שני מפגינים הרוגים.

עכשיו הנשיא הזמני החדש, מהנדס לשעבר ובכיר בבנק העולמי, עומד בפני אתגר עצום להבאת יציבות למדינה. פרו, יצואנית הנחושת השנייה בגודלה בעולם, נפגעה קשה ממגיפת הקורונה והיא בדרך למיתון החמור ביותר זה מאה שנה.

לאחר שסגסטי יצא ממבנה הקונגרס והרים את ידו אל הצופים הצוהלים. מפגינים בכיכר המרכזית בלימה חגגו לאחר הידיעות על מינויו, אולם המחאה ברחבי המדינה המשיכה עם רדת הלילה.

סגסטי זכה ב-97 קולות בעד ו-26 נגד, והמנדט שלו אמור להימשך עד יולי, אז יוחלף על ידי המנצח בבחירות ב-11 באפריל.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום