אחרי הפרסום: מושל ניו יורק מאיים בנקיטת צעדים כנגד סאטמר

סיפור החתונה של חסידות סאטמר (מהר"א) שנשמרה כביכול בסוד, נחשפה אמש לעין כל ב'ניו יורק פוסט' וזכתה להד עולמי ולסיקור במדינות נוספות בעולם. מושל ניו יורק נשאל במסיבת עיתונאים על הנושא, ואמר כי המעשה ייבחן משפטית ועלול להסתיים אף בתביעה ככל שיידרש

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.11.2020 | 07:51

חופה בחצר סאטמר צילום: מערכת בחצרות

מושל ניו יורק, אנדרו קומואו, מתייחס לחתונה "הסודית מאוד" שנחגגה לאחרונה בחסידות סאטמר, בה השתתפו כ-7,500 איש, לאחר שה'ניו יורק פוסט' פרסם את הפרטים.

"אם זה קרה, זו הייתה התעלמות בוטה מהחוק, זה לא חוקי, וגם לא מכבד את התושבים בניו יורק", אמר המושל. "המידע שאני מקבל הוא, כי ניו יורק חוקרת את האירוע, עליהם לחקור, ואם 7,000 איש היו בחתונה, אנחנו נלך לתביעה משפטית".

תגובתו של המושל הגיעה, לאחר שהסיפור פורסם ב'ניו יורק פוסט' במוצאי שבת. בכתבה דווח על חתונה המונית שנחגגה לנכדו של האדמו"ר מסאטמר (מהר"א). הפוסט תקף את החסידות על כך שלא הקפידה על מגבלות הקורונה.

נקודה מעניינת היא שבכתבה צוין כי הדיווח שלהם תורגם ישירות מהביטאון השבועי של סאטמר - 'דער בלאט'. למרות שדאגו לשמור את דבר קיום החתונה בסוד הרחק מעין התקשורת, מסתבר כי בביטאון הפנימי היוצא לאור מדי סופ"ש בשפת היידיש סוקרה החתונה והפרטים הגיעו לידי ה'ניו יורק פוסט'.

בעקבות הסערה שעורר הפרסום, תהו רבים מדוע פלג מהר"א מסאטמר בחר לפרסם על חתונה, אותה ניסו לשמור בסוד, וכי מדובר במעשה מביך. ומדוע מלכתחילה בחרו לערוך חתונה עם אלפי אנשים נגד כל כללי הריחוק החברתי, שזהו מהלך מביך עוד יותר.

ביממה האחרונה הפך הסיפור לבינלאומי - רשתות הטלוויזיה באוסטרליה, סין, יפן, בריטניה ורשתות ברחבי ארצות הברית - כולל פוקס ניוז דיווחו על אותה חתונה המונית שהתקיימה חרף מגבלות הקורונה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום