בכיר סעודי מאשר את פגישת נתניהו עם מוחמד בן סלמאן

אחרי שדווח כי ראש המוסד כהן וראש הממשלה נתניהו יצאו בחשאיות לפגישה עם יורש העצר הסעודי כדי לדון איתו בנורמליזציה בין המדינות, בכיר סעודי מאשר את קיום הפגישה

יענקי פרבר | מדיני 23.11.2020 | 14:09

מוחמד בן סלמאן צילום: רשתות חברתיות

יועץ בכיר בסעודיה אישר את פגישת נתניהו עם הנסיך הסעודי, אך אמר כי לא הושגו הסכמות, כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל'. על פי הדיווח, היועץ אמר כי נושא הנורמליזציה ונושא איראן נדונו בפגישה הסודית בערב הסעודית ביום ראשון.

כזכור כפי שפורסם הבוקר (שני), ראש הממשלה בנימין נתניהו טס לסעודיה ופגש את הנסיך הכתר מוחמד בן סלמאן ואת שר החוץ האמריקני מייק פומפאו.

ראש המוסד יוסי כהן השתתף גם כן בפגישה, שהתקיימה בעיר ניאום, בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לעניין. הטיסה נראתה באתרי מעקב אחר טיסות.

הטיסה המריאה מישראל בשעה 19:30 ונחתה בניאום ונשארה על הקרקע כשעתיים. המטוס חזר לישראל בסביבות חצות וחצי, כך על פי אתרי המעקב אחר הטיסות.

זהו אותו מטוס פרטי אותו לקח נתניהו מספר פעמים לביקוריו אצל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ראש הממשלה התכוון לצאת עם אותו המטוס לטקס הבית הלבן על חתימת הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין, אך תגובות חריפות ציבוריות אילצה אותו לטוס עם אל על.

בסוף השבוע, שר החוץ של סעודיה, הנסיך פייסל בן פרחאן אל סעוד, דיברו על הנורמליזציה בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, ואמר כי סעודיה "תומכת בנורמליזציה עם ישראל במשך תקופה ארוכה, אך דבר אחד חשוב מאוד חייב לקרות קודם: הסכם שלום קבוע ומלא בין ישראלים לפלסטינים."

שר החוץ מייק פומפאו, וממשל טראמפ ניסו זה מכבר לשדל את סעודיה להצטרף למדינות ערביות אחרות שכבר חתמו הסכם נורמליזציה עם ישראל, אך עד עתה ללא הועיל.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום