בהוראת ראש הישיבה: כל מוסדות 'החינוך העצמאי' יפתחו ממחר

אנחת רווחה בקרב הורים חרדים רבים: ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הורה לראשי 'החינוך העצמאי' לפתוח את הת"תים ובתי הספר לבנות שהיו סגורים עד עתה בכיתות הגבוהות • מה התנאים שהציב ראש הישיבה כתנאי לחזרה? • כל הפרטים בפרסום ראשון

ארי קלמן | חרדים 23.11.2020 | 17:12

צילום: באדיבות המצלם

תלמודי תורה ובתי הספר של 'החינוך העצמאי' בערים רבות במגזר החרדי שחלקם נותרו סגורים בגלל הקורונה, ייפתחו מחר בשעה טובה. במוצאי שבת נועד ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין עם ראשי החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין ומרדכי קרליץ, ובפגישה הוחלט לפתוח את כל מוסדות 'החינוך העצמאי' בנים ובנות כבר מחר.

כזכור, תלמודי התורה בציבור החרדי נפתחו כבר בתחילת חודש חשוון בהוראת שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כשראש הישיבה תמך בפתיחה שקטה, אך החריג את מוסדות החינוך העצמאי. למרות ניסיונות לפתוח את מוסדות החינוך העצמאי, קבע ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לא לפתוח את המוסדות.

בימים האחרונים נשמע קול זעקה דווקא מצד הורי התלמידים, שלא מבינים מדוע מוסדות החינוך העצמאי עדיין סגורים וילדיהם במשך כמה חודשים ספונים בבית מאז נסגרו מוסדות הלימוד בחודש אלול, ועוד קודם לכן חודשים ממושכים במהלך הקיץ. הדברים פורסמו בהרחבה לפני שבוע.

ל'כל רגע' נודע, כי במוצ"ש האחרון עלו כאמור ראשי החינוך החרדי סורוצקין וקרליץ למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג וקיבלו הוראות איך לפתוח את החינוך העצמאי ללא גרימת נזק בריאותי. במהלך השיחה חזר ראש הישיבה והדגיש מספר פעמים על חובת ההקפדה בחבישת מסכה כתנאי קודם למעשה לחזרה ללימודים.

כך הוחלט כי כבר מחר יפתחו כל המוסדות שנשארו עד כה סגורים, בעיקר מוסדות הקירוב ומוסדות הבנות.

כזכור, מוקדם יותר פורסם הבוקר בשם הגר"ח קנייבסקי על ידי בתו הרבנית קולדצקי שמצטטת בשם אביה שר התורה שיש לפתוח את הלימודים לאור ההידרדרות במצב הבנות: "אבי מורי ר' חיים קנייבסקי שליט"א אמר לי שעל המנהלות והמורות לעשות הכול בשביל למנוע הדרדרות של בנות ישראל ולפתוח את מסגרות הלימודים לכל הכיתות בזהירות האפשרית".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום