מח"ש קבעה: השוטר שהשליך דלי על ילד לא עבר עבירה פלילית

חודש וחצי לאחר פרסום התיעוד המזעזע שעורר סערה רבה, בו נראה שוטר משליך דלי לעברו של ילד בן 10 במסגרת מהומות שפרצו על רקע אכיפת הנחיות הסגר, מח"ש קבעה כי השוטר לא עבר עבירה פלילית | עו"ד בן גביר בתגובה: "מח"ש הפכה להיות גן עדן לשוטרים עבריינים - כולם מקבלים חסינות"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 23.11.2020 | 21:26

השלכת הדלי צילום: צילום מסך

אירוע השלכת הדלי על ידי שוטר במהלך חג הסוכות האחרון בביתר עילית, עורר סערה רבה. כעת, כך מתפרסם הערב ב'חדשות 13', במח"ש החליטו להעמיד את השוטר הזורק לדין משמעתי אך התיק

נגדו ייסגר, אחרי שהוחלט כי לא עבר עבירה פלילית.

האירוע התרחש כאשר כוחות גדולים של המשטרה פשטו על העיר ביתר עילית במטרה לבצע אכיפה נגד בתי כנסת שפעלו במקום. במהלך פעילות האכיפה, התפתחו עימותים בין התושבים לשוטרים, שניים מהם נעצרו לחקירה.

 

עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את הילד תוקף הערב את המחלקה לחקירת שוטרים על החלטתה המקוממת ואומר כי "מח"ש הפכה להיות גן עדן לשוטרים אלימים. כל שוטר שתוקף זוכה לחסינות" בן גביר מוסיף כי יאבק בהחלטת מחש וימליץ למשטרה להגיש כתב תביעה נגד השוטר. ידע כל שוטר מתפרע שיש דין ודיין וגם אם מח"ש סוגרת את התיקים נגד השוטרים לא נהסס להגיש נגדם תביעות אישיות וגם נבחן הגשת עתירה לבג"צ כנגד החלטת מח"ש- המדובר באירוע פלילי לכל דבר וההליך משמעתי במקרה זה הוא לעג לרש".

בתיעוד מטריד שפורסם ברשת וצולם סמוך לשטיבלך ברחוב דרכי איש בעיר, נראה שוטר משליך בפראות דלי פלסטיק היישר לעבר ראשו של ילד כבן 10.

השוטר לא הסתפק בכך ואף עצר את הילד תוך הפעלת אלימות. בהודעת המשטרה נאמר אז, כי במהלך פעילות השוטרים בביתר עילית הם איתרו משעות הבוקר מספר בתי תפילה שפעלו בניגוד לתקנות ובמקום שהו עשרות מתפללים. השוטרים הורו למתפללים להתפזר ורשמו מספר דוחות על אי עטיית מסכה ויציאה למרחב הציבורי בניגוד לתקנות.

בהמשך טענה המשטרה כי מספר מתפללים סרבו לבקשת המשטרה להתפנות וחלקם החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים וגרמו נזק לרכב משטרתי.

שני מתפללים נעצרו לחקירה בחשד לזריקת אבנים ותקיפת שוטרים. בנוסף ניתנו קנסות נגד מנהלי המקום ומספר מתקהלים שהפרו את התקנות.

מהמשטרה נמסר אז בתגובה לסרטון: "בהמשך לתיעוד שהופץ מהפרות הסדר בביתר עילית - במהלך פיזור עשרות מתקהלים הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים וחשוד שנצפה משליך בלוק לעבר רכב משטרתי נעצר. לצד זאת, אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר, הנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם לכך, מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום