אצבעותיו של התינוק נקטעו, ההורים הגישו תביעת ענק

במהלך תקופת החגים התקבלו דיווחים על מספר רב של מקרים, בהם נקטעו אצבעותיהם של ילדים ברחבי הארץ. כאשר רק במהלך חג הסוכות נמסר על שלושה ילדים שאושפזו במקביל בבית החולים שיבא בתל השומר, כולם מסיבה זהה - קטיעת אצבע בעקבות השימוש במאוורר המדובר, בימים האחרונים הוגשה תביעת ענק פרטית, במקביל לתביעה ייצוגית גדולה

אהרן מילר | חדשות בארץ 25.11.2020 | 20:30

מאוורר. אילוסטרציה צילום: unsplash

הוריו של תינוק בן 11 חודשים, שאצבעותיו נקטעו מלהבי מאוורר, הגישו לבית משפט השלום בתל אביב, תביעת נזיקין בסך של למעלה ממיליון שקלים, נגד רשת המרכולים והיבואן של אותו מאוורר בגין הנזקים שנגרמו לילדם.

על פי הפרסום ב'ישראל היום' הוריו של תינוק בן 11 חודשים, ממרכז הארץ, תובעים באמצעות עורך הדין כרמי בוסתנאי, לא פחות מ-1.13 מיליון שקלים, כאשר בתביעה הוא מדגיש כי פציעתו נגרמה כתוצאה ממגע אקראי בלהבי המאוורר, כאשר אצבעו של התינוק נקטעה באופן שהצריך טיפול רפואי, שכלל ניסיון כירורגי לשחזור האצבע שלא צלח ועל כן נדרשה השלמת קטיעה של האצבע.

בכתב התביעה טען בוסתנאי "פציעתו הקשה של התובע באצבעו כתוצאה מפגיעת להבי המאוורר אינה עומדת בפני עצמה אלא מהווה חוליה בשרשרת של פציעות ילדים רבים נוספים, שנגרמו למרבה הצער תוך פרק זמן קצר באותה שנה, בתקופת חגי תשרי, מאותו דגם של מאוורר - ובכולן נגרמה קטיעה מלאה או חלקית של אצבעות כף היד".

היבואן התגונן ומסר בתגובה: "מדובר במאוורר תעשייתי כשבחמישה מקומות בהוראות השימוש נכתב מפורשות שאין להכניס אצבעות או חפצים אחרים למוצר. כן כתוב: 'לעולם אין לאפשר לילדים או לאנשים מוגבלים להשתמש או להיות בקרבת המאוורר' נאסוף את הפריט מכל נקודות המכירה ונלמד את הנושא".

כפי שפרסמנו בעבר, בנוסף לתביעה זו הוגשה תביעה ייצוגית על סך 17 מיליון שקלים, לבית המשפט המחוזי בירושלים, נגד החברות המשווקות את המאווררים שמפניהם הזהיר מכון התקנים, זאת לאחר שאצבעותיהם של מספר ילדים נקטעו בעת השימוש במאורר. עורכי הדין מתן פריידין ושמעון גיגי ממשרד עוה"ד אלי נדלר - פריידין, שהגישו את התביעה, בקשו מבית המשפט להכיר בכך שהחברות המשווקות לא עמדו בהוראת חוק המכר, שכן התובעים, כמו גם יתר חברי הקבוצה, לא קיבלו את המכשיר שהובטח להם. "המכשירים אינם מתאימים למה שסוכם בין הצדדים ואין להם את התכונות הדרושות לשימוש הרגיל במכשיר, ולו בשל העובדה כי מדובר במכשיר מסוכן ולא בטיחותי לשימוש".

עוד כתבו עורכי הדין "במקום לפעול באופן ראוי ומתחייב מהיותן יבואניות ומשווקות, החל עליהן מכח חוק התקנים האוסר על ייצור, מכירה וייבוא, של מוצר שאינו עומד בתקן הישראלי הרשמי, התחמקו מהאחריות החלה עליהם עפ"י דין ופעלו לשיווק ומכירת המאווררים חרף היותם בלתי תקנים ובניגוד להוראות הדין". בנוסף, טוענים עורכי הדין, "כי המשיבה מכרה מוצרים מסוכנים ופגומים והיא מאשימה את אלה שעתידים להיפצע מהם!".

עורכי הדין בקשו מבית המשפט לקבוע פיצוי כספי למגישי התביעה, בגין מלוא סכום הנזק שנגרם לכל אחת ואחד מחברי הקבוצה המיוצגת – הן נזקים ממוניים והן נזקים בלתי ממוניים, "או לחלופין בכל סכום כספי אשר ייראה לבית המשפט הנכבד ראוי ומוצדק בנסיבות העניין".

כזכור, במהלך תקופת החגים התקבלו דיווחים על מספר רב של מקרים, בהם נקטעו אצבעותיהם של ילדים ברחבי הארץ. כאשר רק במהלך חג הסכוכות נמסר על שלושה ילדים שאושפזו במקביל בבית החולים שיבא בתל השומר, כולם מסיבה זהה - קטיעת אצבע בעקבות השימוש במאוורר המדובר.

במכון התקנים, כזכור, מיהרו להוציא הודעה ובה נאמר כי אכן מדובר במאווררים מסוכנים שאינם עומדים בדרישות הבטיחות: "המאווררים שגרמו לקטיעת אצבעות נלקחו מיד לבדיקה במכון התקנים. מהתחקיר עולה כי רשת המגן שנמצאה עליהם - אינה עומדת בדרישות ומסוכנת. מכון התקנים העביר את הממצאים לממונה על התקינה במשרד הכלכלה".

גם במשרד הכלכלה והתעשייה אישרו כי מדובר במוצרים העלולים לגרום לפציעות קשות ואף לקטיעת אצבעות. "לאחרונה דיווח מנהל התקינה על מספר מקרים בהם ילדים הכניסו אצבעות לתוך רשת מגן המאוורר ונפגעו בעוצמה מהלהבים המסתובבים. חלק מהמקרים אף הובילו עד כדי קטיעת אצבעות", נמסר.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום