חשוב לדעת: מהם התנאים לקבלת תשלום על ימי בידוד שלכם

בתקופה זו אנו מוצאים את עצמינו שוהים בבידוד מבלי לדעת את הזכויות המגיעות לנו כשכירים אצל מעסיק, מהם התנאים לזכאות עובד לתשלום ימי הבידוד? ובאילו מקרים העובד אינו זכאי לקבלת תשלום בגין ימי הבידוד?

אסתי וייסלר | כלכלי 25.11.2020 | 22:46

מביט בחלון צילום: Unsplash

לפני כשבוע פורסם תיקון מס 3 לחוק התכנית לסיוע כלכלי (נגיף קורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-2020. תיקון זה מסדיר את ענין התשלום לעובדים שנעדרו מעבודתם עקב חובת בידוד. התיקון לחוק קובע הוראות שונות שחלות החל  מיום 1.10.2020 ועד ליום 31.3.2021.

הוראות החוק מפורטות מאד. הן קובעות מי זכאי לתשלום ימי בידוד, מהי התקופה של תשלום דמי בידוד, מה קורה במקרה של בידוד בעקבות בידוד של ילד, מה קורה  במקרה של בידוד בעקבות חזרה מחו"ל וכן איזה מעסיק זכאי להחזר מהמוסד לביטוח לאומי ומה גובה ההחזר.

מי זכאי לתשלום דמי בידוד:

זכאות עובד לתשלום בגין ימי בידוד מותנית בקיומם של כל התנאים הבאים:

  1. העובד נעדר מעבודתו בעקבות חובת בידוד או עקב חובת בידוד של ילדו. ילד לענין תנאי זה הוא עד גיל 16 וכן אדם עם מוגבלות הנזקק לסיוע אישי כאמור בסעיף 1ב לחוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד) התשנ"ג-1993וכן ילד או אדם עם מוגבלות כאמור השוהה אצל עובד שהוא הורה במשפחת אומנה.
  2. העובד דיווח על הבידוד לפי צו בריאות העם (נגיף קורונה החדש)(בידוד בית והוראות שונות)(הוראת שעה), התש"ף-2020 (להלן: "צו בידוד בית") למשרד הבריאות והעביר עותק מהדיווח למעסיקו.
  3. העובד שהה בפועל בבידוד.

עובד אינו זכאי לתשלום בגין בידוד במקרים הבאים:

  1. הבידוד הוא בעקבות הגעתו לישראל ממדינה אחרת. במקרה שהנסיעה הייתה מטעם המעסיק הוא יהיה זכאי לדמי בידוד ומתקיימים התנאים לזכאות, הוא יהיה זכאי לדמי בידוד.
  2. עובד שחלה בקורונה וזאת מאחר שעל מחלה יש זכאות לדמי מחלה בהתאם להוראות חוק דמי מחלה.
  3. עובד בבידוד שעבד בתקופת הבידוד בשכר לא יהיה זכאי לדמי בידוד וגם אין לפגוע לו בימי מחלה.

האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי והשימוש בו הינו באחריות המשתמש

מאת: עו"ד אסתי וייסלר, מזניקה כלכלית אנשים ועסקים באמצעות כלים משפטיים

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום