דליפה במיכל דלק של קצא"א: תושבי אשקלון הונחו להישאר בבתים

דליפה בגג מיכל דלק בנפח של 100 אלף קו"ב של חברת קצא"א, שהכיל דלק גולמי וחומרים נדיפים, העירה את תושבי אשדוד ואשקלון עם ריחות כבדים של דלק ואף דיווחים על מיחושים פיזיים

חדשות בארץ 26.11.2020 | 16:35

דליפה במיכל דלק של קצא"א / צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון

תושבי אשקלון ואשדוד התעוררו הבוקר (ה') לריחות כבדים של דלק, שהציפו את עריהם ואף הובילו לדיווחים על מיחושים פיזיים דוגמת כאבי ראש ובחילות בקרב התושבים. "בחיים לא הרחתי זוועה כזו", מספרת מירי, תושבת אשקלון. "העניים צרבו לנו משך זמן רב, ואף אחד לא נתן לנו מענה". בשעות הבוקר המאוחרות, לאחר תלונות רבות על מטרד הריח, הונחו התושבים להישאר בבתים, לסגור חלונות ולהימנע מפעילות גופנית מאומצת.

הסיבה למפגע הריח, הינו דליפה בגג מיכל דלק בנפח של 100 אלף קו"ב של חברת קצא"א, שהכיל דלק גולמי וחומרים נדיפים. ככל הנראה בשל מפגע חלודה או סדק במיכל, דלף נפט גולמי לגג המיכל. גם כעת, בשעות הצהריים, ההנחיה שלא לעזוב את הבתים עודנה בתוקפה. לפי הערכת איגוד ערים נפת אשקלון, הטיפול באירועי צפוי להסתיים בתוך שלוש שעות, ורק לאחר מכן יוכלו התושבים לצאת מבתיהם.

בעקבות פניות רבות שהגיעו החל משעות הבוקר המוקדמות מצד תושבי האזור למוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה, צוותי המשרד יצאו לבדיקת מקור המפגע. בדיקת הצוותים העלתה כי מקור הריח הינו מיכל דלק גולמי הנמצא בצידה הצפוני של חוות המכלים, בסמוך לאשקלון.

כונני איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, הוקפצו למקום האירוע, עלו לגג המיכל וחשו ריח בלתי נסבל וסיווגו אותו בדרגה 6 עפ"י נוהל להגדרת מפגעי ריח (דרגת הריח המקסימאלית). במקביל, מאות תלונות נרשמו במוקד 106 ובאיגוד ערים נפת אשקלון. לפי האיגוד, התלונות עסקו במטרדי ריח דלק חריף, אשר מגיעות מתושבי כל השכונות וגם ממועצות שכנות. התושבים מציינים כי הריח גורם לבחילות, הקאות וכאבי ראש.

מקצא"א נמסר בתגובה: "במסגרת פעילות שוטפת ובעקבות מזג האוויר הסוער, נפלטו הבוקר ריחות לפרק זמן קצר מאחד המיכלים של החברה. האירוע טופל על ידי החברה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה והסתיים בשעות הבוקר. יש להדגיש כי הריחות אינם מהווים סכנה לבריאות הציבור. קצא״א מחויבת לערכים של הגנת הסביבה ולתושבי האזור בתחום בו היא פועלת".

בתגובה לתקרית, אמרה היום מאיה יעקבס, מנכ"לית "צלול": "רק לפני מספר שבועות היתה דליפת דלק לים ממסוף קצאא באשקלון לים, כעת יש דליפת גזים רעילים וגורמי מחלות לאוויר ממיכל בחוות המיכלים של קצאא. הגברת הפעילות בקצאא בעקבות הסכם לשינוע נפט מאיחוד האמירויות רק תעלה את הישנות תופעות אלו, גם באילת וגם באשקלון ותשית סכנת מוות על שונית האלמוגים - בסיס לפרנסת אלפים במפרץ אילת. ישראל לא צריכה להיות מסדרון לשינוע נפט ממדינות ערב במפרץ הפרסי לאירופה. תושבי אילת ואשקלון יקרים לנו יותר מהכסף השחור".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום