פרסום ראשון: חבר המועצת והרבנים לנתניהו: "עלולים לגרום להתבוללות"

בכירי הרבנים הספרדיים ובציונות הדתית קוראים לראש הממשלה, לשרים ולחברי הכנסת לעשות הכל כדי שבג"ץ לא יכשיר את גיור רפורמי שעלול להביא להתבוללות. "לעשות ככל שביכולתם על מנת לעצור את הרפורמה בגיור ואת הניסיונות של בג"ץ לפגוע ביהדותה של מדינת ישראל, ניסיונות שעלולים לגרום להתבוללות". לשון המכתב

ארי קלמן | חרדים 26.11.2020 | 19:14

הגאון רבי ראובן אלבז צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

הדריכות לקראת החלטת בג"ץ בסוף החודש, מעסיקה את הפוליטיקאים החרדים, אך גם את בכירי הרבנים. ארבעה רבנים בראשות חבר מועצת חכמי התורה הגר"א אלבז, פנו במכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרי הממשלה וחברי הכנסת מהחשש להכרה בגיור הרפורמי.

בכירי רבני הציונות הדתית והציבור הספרדי, הרבנים הגאונים, הרב דוב ליאור, הרב מאיר מזוז, הרב ראובן אלבז והרב צבי ישראל טאו, פנו אל ראש הממשלה ואל חברי הכנסת בדרישה לפעול מול החשש שבג"ץ יכיר בגיור הרפורמי ומתריעים כי "בג"ץ עלול לפגוע ביהדותה של מדינת ישראל, ניסיונות שעלולים לגרום להתבוללות".

במכתב תיארו הרבנים כי "אנו רואים בדאגה את הסכנה לאחדותו של העם היהודי כתוצאה מההצעות לרפורמה בגיור הכוללות בתוכן הפקעת הגיור מהרבנות הראשית והכרה בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים". לדבריהם, "כדי לשמור על אחדות העם ועל זהותה היהודית של מדינת ישראל יש להכיר רק בגיור שנעשה על פי ההלכה ועל פי הוראות הרבנות הראשית לישראל".

הרבנים פונים וכותבים, "אנו קוראים לראש הממשלה לפעול על מנת לעצור את הניסיונות של בג"ץ להכרה בגיורים שאינם על פי ההלכה היהודית".

בסיום המכתב הם פונים אל נבחרי הציבור בבקשה "אנו מבקשים מחברי הכנסת ומשרי הממשלה לעשות ככל שביכולתם על מנת לעצור את הרפורמה בגיור ואת הניסיונות של בג"ץ לפגוע ביהדותה של מדינת ישראל, ניסיונות שעלולים לגרום להתבוללות, להתפוררות ולפילוג בתוך העם היהודי, בדומה למה שמתרחש לדאבון הלב, בקהילות רפורמיות וקונסרבטיביות רבות בחו"ל".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום