בניסיון לרסן ולמזער נזקים: עודה ועבאס נפגשו

לאור כך שפירוק הרשימה המשותפת, פירושו מהלך שיכול להשאיר את 4 הסיעות המרכיבות את הרשימה הערבית המשותפת, מתחת לאחוז החסימה, מנסה יושב ראש הרשימה בכל כוחו להגיע איכשהו להבנות והסכמות מול מנסור עבאס הסורר

אהרן מילר | פוליטי 26.11.2020 | 20:45

מנסר עבאס/איימן עודה צילום: נועם ריבקין-פנטון/דוד כהן, פלאש 90

ח"כ מנסור עבאס לא יורד מהכותרות. לאחר שאמש (רביעי) העביר עבאס לראשי הרשימה הערבית המשותפת רשימת תנאים, אותם הוא דורש על מנת להשאיר את הרשימה הערבית מאוחדת ומשותפת, ונדמה כי הרשימה עומדת רגע לפני פירוקה. היום (חמישי) דווח כי ח"כ איימן עודה, יושב ראש הרשימה הערבית המשותפת, נפגש עם ראש הפלג הדרומי בתנועה האסלאמי ,על מנת שזה האחרון ירסן את התנהגותו של יושב ראש סיעת רע"מ מנסור עבאס. האם הפגישה הזו היא זו שתציל את הרשימה מהתפרקות? ימים יגידו.

הלחץ הגדול בו שרוי איימן עודה הוא לאור כך שפירוק הרשימה פירושו מהלך שיכול להשאיר את 4 הסיעות המרכיבות את הרשימה הערבית המשותפת, מתחת לאחוז החסימה, ולכן מנסה יושב ראש הרשימה בכל כוחו להגיע איכשהו להבנות והסכמות מול מנסור עבאס הסורר.

כזכור, מנהיג מפלגת הרשימה הערבית המשותפת חבר הכנסת איימן עודה התראיין הבוקר לגל"צ והתייחס לסערה ברשימה, לאור התנהגותו והצהרותיו של חבר הכנסת מנסור עבאס יושב ראש סיעת רע"מ. "יש לנו בעיות רציניות מאוד, אותו נתניהו שהצליח לפלג את כולם, עכשיו הגיע התור של הרשימה המשותפת", האשים עודה בראיון, עם זאת הוסיף עודה, כי "אני רוצה את עבאס ואת כל הרשימה האסלאמית במפלגה, רוצה לשמר את האחדות, היינו בקשר מצוין איתם, כל דבר שיעלה אפשר להביא לשולחן".

במקביל חשפו הבוקר בגל"צ, סקר שערך יוסף מקלדה, מנכ"ל מכון הסקרים 'סטטנט' המתמחה במגזר הערבי: "יש רוב של 60% שתומכים בהסכמים של עבאס, "על הרשימה המשותפת להבין את דעת הקהל לפני שהיא פועלת", אמר מקלדה לכתב חדשות 12, ירון אברהם.

אמש דיווח עמית סגל ב'חדשות 12' כי חבר הכנסת עבאס דורש שלושה תנאים באולטימטום שהציב. אחד מהם, הוא לאמץ את הגישה השמרנית שלו, שזוכה לרוב בחברה הערבית - בניגוד לגישה הליברלית יותר של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה ושל חבר הכנסת אחמד טיבי בסוגיה הזו. בנוסף דורש עבאס פרגמטיות בנושא שיתוף פעולה אפשרי עם מפלגות הימין, הדרישה השלישית היא שיבוצעו שינויים בהרכב הרשימה לכנסת הבאה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום