מענק מיוחד לבתי החולים שיקדמו רפואה מרחוק

הקידמה מגיעה לבתי החולים. משרד הבריאות מציע תמיכה של מאות אלפי שקלים לכל בית החולים שיציג פיתוחים של רפואה מרחוק ובריאות דיגיטלית

יוסף קליין | בריאות 27.11.2020 | 14:52

מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

תגידו תודה לקורונה: בלי ששמתם לב, פיתוחים רבים מתחום הרפואה מרחוק ובעיקר 'טלרפואה' - מעקב וניטור אחר חולים מרחוק, כבר נכנסו לשימוש במערכת הרפואית בארץ, בבתי החולים ואפילו בקופות החולים שמתם לב שהיום בכדי להגיש בקשה להחזר מהקופה כבר אין צורך להגיש בקשה למזכירות? מעלים לאתר, ומקבלים אישור תוך כמה ימים על ההחזר. מי היה מאמין? אך כעת מבקש משרד הבריאות להרחיב את המגמה, והוא הודיע על מענק מיוחד שינתן לבתי החולים שיציגו תוכניות של מתן שירותי רפואה מרחוק.

לפי החוזר שפרסם משרד הבריאות אתמול (חמישי), בתי החולים יזכו למענק של 300 אלף ש"ח במידה ויציגו תוכניות אופרטיביות למעבר לרפואה מרחוק. בית חולים שיגיש למשרד יותר מתכנית אחת יוכל ליהנות מתמיכה בסך של עד 700 אלף שקל.

תכנית "בריאות דיגיטלית", אותה מציג המשרד, נועדה לשפר את איכות הטיפול או השירות שניתן במסגרת שירותי בתי החולים. מרכיביה צריכים להכיל את רכש ציוד הקצה, מערכות הוידיאו והתוכנה תוך הקפדה על העברת נתונים מאובטחת, דו צדדית, בין בית החולים לבין המטופל. בין השאר מדובר בהעברה דיגיטלית של מרשמים בעדיפות באמצעות ממשק לקופות החולים. כמו כן לרופא ולגורם המטפל מבית החולים תהיה גישה למידע הרפואי (התיק הרפואי) של המטופל, להפעלת אפליקציה לתקשורת עם המטופל, מעקב ואף אבחון מרחוק, מבלי לקיים מפגש פיזי כאשר פעולה כזאת אפשרית. כן יידרשו בתי החולים שיציעו תכניות משלהם לשם קבלת התמיכה הכספית את הכלים להכשרת הצוותים הרפואיים לפעילויות אלו.

לנו, המטופלים, נשאר רק לברך על התהליך שיחסוך לנו בירוקרטיה, יקצר תהליכים וישפר, כך נקווה, את איכות השירות. כל שיש לנו לקוות, שלא נמצא את עצמנו בעוד מספר שנים מקבלים שירות מרחוק, באופן דיגיטלי, מרופאים שרכשו אף הם את השכלתם רק באמצעות למידה מרחוק...

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום