חברת וועדת הבדיקה שהקים בני גנץ פורשת

לאחר שנחשף בערוץ 20 כי היא נמצאת בניגוד עניינים חמור, חברת ועדת הבדיקה שהקים שר הביטחון בני גנץ לבחינת הליך רכישת הצוללות מגרמניה, פורשת ומונתה לה מחליפה. הוועדה תחל את עבודתה ביום שלישי

ארי קלמן | פוליטי 27.11.2020 | 13:58

חדר ישיבות צילום: pixabay

ועדת הבדיקה הממשלתית לרכש הצוללות וספינות המגן בראשות השופט אמנון סטרשנוב תחל את פעילותה ביום שלישי הקרוב ותתחיל לשמוע עדויות של נושאי תפקידים שהיו מעורבים בתהליכים המדוברים, זאת בכפוף לסיום תהליכי הסיווג הביטחוני ובהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, כך הודיעו היום במשרד הביטחון.

הוועדה שעוררה את זעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל חבר סיעת 'הליכוד', תחל את הבדיקה, כשלפי החלטת יו"ר הוועדה, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, הוועדה תתכנס שלוש פעמים בשבוע.

בינתיים, לאור סוגיות שהועלו במסגרת הליך הבדיקה המקדמי של חברי הוועדה, החליטה חברת הוועדה, יעל גריל, שלא לקחת חלק בעבודתה, וזאת מתוך החשיבות שהיא רואה בקיומה ובכדי להסיר כל חשש, ולו רחוק, לניגודי עניינים. זאת על אף שלאחר בדיקה, לא הייתה לה באופן אישי נגיעה להליכי הרכש המדוברים.

את גריל תחליף הגב' ישראלה פרידמן, אשר כיהנה בתפקידים שונים במנהל הרכש במשרד הביטחון, ובהם כראש החטיבה לאספקה, ציוד וחומרים וכן בתפקידים שונים נוספים במשרד הביטחון, ביניהם כראש היחידה לכוח אדם במשלחת לניו יורק וכראש מערכת נשק, יבשה וטנקים.

עוד נמסר כי לאחר התייעצות ביטחונית ומשפטית, החליט השופט סטרשנוב, כי דיוני הוועדה הראשונים יהיו סגורים לציבור מטעמים של ביטחון מידע. בהמשך, דיונים אשר לא יכללו נושאים מסווגים ייפתחו לציבור ולתקשורת. זמן מה לאחר כל דיון של הוועדה שיוגדר כמסווג, יופץ פרוטוקול הדיון לאחר השמטת הנושאים המסווגים כל זאת מתוך שאיפה לשקיפות מירבית של דיוני הוועדה, בכפוף לאילוצי ביטחון.

נזכיר כי ב'ערוץ 20' נחשף השבוע כי חברת הוועדה יעל גריל נמצאת בניגוד עניינים חריף, שכן הייתה מנהלת המחלקה הכלכלית של משרד הביטחון בשנים 2012-2014, השנים שבמהלכן התנהלו הדיונים על רכישת הצוללות, כאשר מנהל הרכש דאז שמואל צוקר הוא זה שעושה את העסקאות ומודע לכל הדברים, משמע שגריל הייתה בליבת המשא ומתן באותה תקופה. דבר שעלה לכאורה לכדי ניגוד עניינים חריף, כשהיתה אמורה לחקור את הבוס שלה לשעבר שמואל צוקר שעמד בראש מנהל הרכש.

אולם, כאמור היום היא מודיעה על פרישתה מהוועדה.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום