מיכאלי עותרת נגד כוונת פרץ ודורשת פריימריז

מפלגת העבודה שעשויה להיעלם בבחירות הבאות מהמפה הפוליטית, חווה טלטלה פנימית לקראת הבחירות המוקדמות הצפויות בקרוב. ח"כ מיכאלי דורשת להחליף את היושב ראש שלדידה כשל וריסק את המפלגה. אך זה מתכוון לבטל את הפריימריז | מיכאלי פנתה לביהמ"ש

ארי קלמן | פוליטי 27.11.2020 | 14:16

קמפיין מפלגת העבודה בבחירות 2019 צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

למרות הפירוק של המפלגה לשלוש סיעות שונות בכנסת, 'העבודה', 'מרצ' ו'גשר', הקרבות עדיין נשארו. כשלקראת אפשרות של בחירות מוקדמות, דרשה בשבוע שעבר חברת הכנסת מרב מיכאלי, לקיים פריימריז לראשות המפלגה שלא בטוח תעבור לראשונה מאז קום המדינה את אחוז החסימה, אלא שהיו"ר עמיר פרץ מתנגד ופועל לבטל את הפריימריז.

בתגובה, חברת הכנסת מרב מיכאלי עתרה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה דחופה להורות לוועידת מפלגת 'העבודה' כי היא אינה רשאית לשלול את סמכותם וזכותם היסודית של כלל חברי המפלגה, בהתאם לחוקת המפלגה, לבחור את יו"ר המפלגה ואת רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ישראל.

מיכאלי מבקשת מבית המשפט להוציא צו מניעה קבוע האוסר על הוועידה לתקן את חוקת המפלגה להעביר סמכות וזכות זו לידי הוועידה עצמה. הח"כית שמתנהלת כאופוזיציה בתוך הממשלה דורשת דיון דחוף כי לטענתה השר פרץ מבקש לכנס את ועידת המפלגה עוד ביום ראשון.

חה"כ מרב מיכאלי אומרת: "למרבה הצער והתדהמה, עמיר פרץ חותר לפעול בניגוד מוחלט למסורת הדמוקרטית ארוכת השנים, לשנות סדרי עולם במפלגת העבודה בצורה לא חוקתית ולשלול את זכות-היסוד של כלל חברי המפלגה ע"י העברת סמכות הבחירה הבלעדית לוועידה".

"אני מאמינה שההחלטה של שמוליפרץ על ביטול הפריימריז תביא בוודאות לחיסולה הסופי של מפלגת העבודה. לכן אני עותרת לבית המשפט המחוזי בבקשה לבטל את ההחלטה. מפלגת העבודה היא פלטפורמה ערכית השייכת לחברותיה וחבריה, לא לסידור ג'ובים אישי", תקפה.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום