אבל בחסידות: הדיין של בעלזא בבני ברק נפטר בשבת

הגאון הצדיק רבי משה ובר זצ"ל, מגדולי הדיינים בחסידות בעלזא, הלך לעולמו בשבת אחר הצהריים בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, לאחר שחלה בתקופה האחרונה והוא בן 86 בפטירתו

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 28.11.2020 | 18:40

הגאון רבי משה ובר זצ"ל צילום: ארכיון בחדרי

ברוך דיין האמת: בשבת אחר הצהריים הסתלק לבית עולמו בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, הגאון הצדיק רבי משה ובר זצ"ל, דיין חסידי בעלזא בבני-ברק והוא בן 86 בפטירתו. 

רבי משה ובר זצ"ל נולד בכ"ה כסלו נר ראשון של חנוכה שנת תרצ"ה, בבודפסט שבהונגריה, לאביו הרה"ח רבי מרדכי ובר זצ"ל, מזקני וחשובי חסיד בעלזא, ולאמו הרבנית חיה שרה ע"ה - שנפטרה בגיל 104 לפני עשרים שנה. 

בהגיעו לפרקו, נישא לרעייתו שתחי', בתו של הרה"צ רבי יהושע פרנקל זצ"ל, שהיה חזן בעיירת מאקאווא בהונגריה, בן אחר בן לאדמו"ר בעל ה'אמרי שפר' מדאראג זצ"ל. 

היה קשור בלב ונפש לאדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זצ"ל, לאדמו"ר מבעלזא שליט"א ושימש כדיין של החסידות בבני ברק, בהיותו מגדולי הגאונים והדיינים, כל חייו שקד על התורה והעבודה ולביתו היו מגיעים תלמידים רבים מכל הישיבות להיבחן אצלו. 

היה יהודי פשוט וצנוע שלא ביקש לעצמו כלום, פרוש מהעולם שהיה יושב ושוקד על תלמודו במשך כל שעות היום בעמל רב. חסידים מספרים "כי רבי משה לא היה ישן ולא אוכל, היה פרוש מהעולם במלוא מובן המילה, הוא ברח מפרסום וביקש רק לשבת וללמוד". 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, 13 ילדים, בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים, מרביצי תורה ויראה, הממשיכים את דרכו. חתנו האברך החשוב הרה"ח רבי מנשה יצחק מאיר שיף ז"ל, נפטר בלילה השני של ראש השנה והוא בן 47 בלבד בפטירתו.

על מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת ויצא) נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום