מסקר לסקר: הליכוד-ימינה והחרדים זוכים לרוב

סקר נוסף שמתפרסם הערב, מציג רוב ברור ויציב לממשלת ימין חרדים, ללא כחול לבן ולא ליברמן. הכוח החרדי שומר על כוחו ולא נפגע, ואילו הליכוד נחלש מכוחו הנוכחי, לעומת ימינה שנוסקת פי 4 מכוחה הנוכחי בכנסת | באשר להתאמה לראשות הממשלה, נתניהו גובר על בנט וגנץ

ארי קלמן | פוליטי 28.11.2020 | 18:39

בנימין נתניהו בקלפי צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ביום רביעי השבוע יצביעו חברי הכנסת על פיזור הכנסת, נכון להערב קיים חוסר וודאות אם ההצעה תיפול, והתרחיש כי בסוף השבוע ישראל תפתח באופן מעשי את קמפיין הבחירות לכנסת ה-24 קיים, בינתיים סקר מנדטים חדש מעלה את התרחיש כי גם נתניהו יחפוץ בכך.

על פי סקר שנערך על ידי הסוקר מנו גבע עבור 'חדשות 12', לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין והליכוד נמצא בייתרון, עם 68 מנדטים, ובמקרה שיצטרפו מפלגות חדשות למירוץ, גוש הימין ירכיב 62 מנדטים.

כך על פי התוצאות, הליכוד זוכה ל-30 מנדטים, ימינה בהפרש של עשרה מנדטים מהליכוד, זוכה ב-20 מנדטים, יש עתיד עם 18 מנדטים והרשימה המשותפת בתום שבועות סוערים זוכה ב-13 מנדטים.

בהמשך המפה, כחול לבן של בני גנץ יורדת בעוד שני מנדטים וזוכה ל-9 מושבים, ש"ס עם 8 מנדטים, לעומת 9 כיום, יהדות התורה 8 מנדטים לעומת 7 כיום, ישראל ביתנו מקל בסקר 8 מנדטים ו'מרצ' 6 מנדטים.

במקרה של הקמת שתי מפלגות חדשות בראשות רון חולדאי ויפעת שאשא ביטון, המפה משתנה. הליכוד זוכה ל-28 מנדטים, ימינה 18 מנדטים, יש עתיד 15 מנדטים, והרשימה המשותפת 13 מנדטים.

ש"ס מקבלת בתרחיש שכזה 8 מנדטים, יהדות התורה 8, כחול לבן 7 מנדטים, ישראל ביתנו 7 מנדטים, מפלגה בראשות רון חולדאי תזכה ב-7 מנדטים, ומפלגה בראשון יפעת שאשא ביטון (כיום בליכוד) זוכה ל-5 מנדטים, וסיעת 'מרצ' מתנדנדת בתרחיש זה על גבול אחוז החסימה.

משתתפי הסקר נשאלו גם כן, מי לדעתך הכי מתאים בעת הזאת לתפקד כראש הממשלה? 42% סבורים השיבו כי בנימין נתניהו הראוי ביותר, לעומת 11% בני גנץ. 41% השיבו כי אף אחד מהם. נתניהו מול בנט. 36% השיבו כי מעדיפים את נתניהו, לעומת 23% שמעדיפים את בנט. 34% מהמשיבים השיבו כי אף אחד מהם לא ראוי לתפקיד.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום