בעוד הכנרת בנסיגה, מפלי הדרום שוצפים וגועשים • צפו

נחלי הדרום מוצפים ומציפים שוצפים וגועשים בדרכם דרומה אל ים המלח, ומנגד הכנרת, המהווה 'מדד מצב הגשם' בישראל ירדה ביממה האחרונה ב-0.5 ס"מ. וכעת חסרים לה 1.145 מטר לקו האדום העליון. עם זאת יצוין כי המפלס עומד רחוק מהקו האדום התחתון וגבוה ממנו ב-3.055 מטרים • צפו בתיעודים מנחלי הדרום

אהרן מילר | מזג האוויר 29.11.2020 | 11:07

בריכת צפירה צילום: ג'אמיל אלאטרש רשות הטבע והגנים

בשבוע הקרוב אנחנו צפויים לשבוע של חורף מתון יותר במזג האוויר מאשר זה הקודם, אך לאור כך שבשבוע האחרון ירדו גשמי ברכה בכל רחבי הארץ יצאו ברשות הטבע והגנים לתעד את הרימות החזקות בנחלי הדרום, וזאת במקביל לירידה קלה במפלס הכנרת.

ברשות הטבע והגנים יצאו כאמור בסוף השבוע האחרון לתעד את נחל צאלים המתחיל את דרכו בדרום הר חברון, ובדרכו אל ים המלח הוא מצרף אל זרימתו עוד ועוד נחלים בדרך.

נחלים צאלים הוא נחל אכזב, אשר בהגיעו למדבר בדרכו לים המלח הוא מתנקז ל'ברכת צפירה', מהברכה ממשיכים מימי הנחל להישפך במפל בגובה של כ-80 מטרים, וכך המים ממשיכים לשצוף ולקצוף וליצור את המראה המדהים הנגלה למטיילים הרבים 'ציידי השיטפונות' המגיעים למדבר דווקא בימים הגשומים לצפות בטבע המרהיב.,

נחל צאלים // צילום: ג'אמיל אלאטרש רשות הטבע והגנים

 

יודגש, כי הסיורים במדבר ללא הדרכה והכרת תוואי השטח מסוכנים מאד, כאשר לא אחת נספו אנשים בעת שבאו ל'תפוס שיטפון' והשיטפון 'תפס אותם'... רח"ל. באם אתם מעוניינים ל'תפוס שיטפון' בבטחה, עשו זאת בליווי מדריך מוסמך ובתיאום עם הרשויות המוסמכות לכך.

בתוך כך הכנרת, המהווה 'מדד מצב הגשם' בישראל ירדה ביממה האחרונה ב-0.5 ס"מ. וכעת חסרים לה 1.145 מטר לקו האדום העליון. עם זאת יצוין כי המפלס עומד רחוק מהקו האדום התחתון וגבוה ממנו ב-3.055 מטרים.

הנחל שנוצר במדבר // צילום: ג'אמיל אלאטרש רשות הטבע והגנים

 

הסיבה לכך שלמרות הגשמים הרבים שירדו בשבוע האחרון הכנרת רשמה ירידה לאחר עליות קלות בימים הגשומים, נעוצה בכך שעיקר העלייה של הכנרת התרחשה מגשמים ישירים שירדו באזור, והכנרת כידוע מושפעת ישירות מזרימת הנחלים, לכן כאשר אנחנו עומדים בתחילת החורף, האדמה עדיין לא רוויה, ובין מערכת גשם אחת לשנייה האדמה מתייבשת. נתון שמשליך על כך שאת העלייה הצפויה במפלס הכנרת אנחנו נקבל רק כשהזרימה בנחלים תתייצב ותתעצם, ולאחר שהאדמה תהיה רוויה דיה.

מפלס הכנרת הנוכחי//קרדיט: רשות המים

מפל ממי גשמים בנקיקי הסלעים//צילום: ג'אמיל אלאטרש רשות הטבע והגנים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום