נתניהו: "אם יהיה צורך, נעצור המשך ההקלות"

רה"מ נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה למצב התחלואה בארץ שנמצא במגמת עלייה על רקע ההקלה במגבלות. לטענת רה"מ, מדינות באירופה הדומות לנו במספר התושבים חוו תמותה גבוהה בהרבה | "המדיניות שלי הייתה, והיא עדיין, להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר"

ארי קלמן | פוליטי 29.11.2020 | 14:44

נתניהו בקבינט הקורונה צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום בפתח ישיבת הממשלה למצב התחלואה בישראל שנמצא במגמת עלייה כשברקע נעשה פיילוט לא מוצלח של פתיחת מספר קניונים ברחבי הארץ.

"בנושא מצב הקורונה" פתח רה"מ, "צריך להבין שאנחנו נאבקים במגיפה מאוד קשה שגבתה מאיתנו עד עכשיו כ-2,800 בני אדם, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו, ואנחנו דואבים על כל אחד ואחת מהם. אנחנו יודעים את סבל המשפחות. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי למנוע החרפה של המצב, שיכול להביא אותנו למחוזות קשים בהרבה, אפילו יותר קשים ממה שספגנו עד עכשיו".

נתניהו מיהר להשוות את מצב התמותה בישראל למדינות נוספות באירופה: "אני מבקש לתת לכם נתונים של חמש מדינות באירופה בגודל שלנו, מדינות מן המתקדמות בעולם, והן ספגו מחירים קשים בהרבה, עוד יותר קשים מאיתנו. בלגיה עם 16,000 מתים, צ'כיה עם 7,300, שוויץ – 4,500, הולנד – 9,200, שבדיה – 6,000. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי שלא נוסיף מחיר טרגי זה למחיר שכבר שילמנו במגיפה".

רה"מ הדגיש כי "אני חייב להגיד לכם שמצב התחלואה שלנו, יחסית למדינות ה-OECD - מדינות שאנחנו תמיד משתווים אליהם ומשווים את עצמנו אליהם - הוא טוב. יש לנו 9,500 חולים פעילים, זה הרבה פחות לנפש כמעט מכל המדינות הללו, אבל אנחנו חייבים לשמר את זה. אני אומר לכם ביושר שאנחנו בסכנה שלא נשמור על זה אם לא נפעל מיד, כי בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה ברורה בתחלואה".

רה"מ נתניהו התייחס להקלות בהגבלות בימים האחרונים וציין כי "אנחנו כל הזמן בוחנים את הנתונים ואת ההקלות שביצענו. אם יהיה צורך, נעצור את המשך ההקלות ואף נהדק את אלה שכבר נתנו. אני מבקש מהאזרחים להמשיך לשמור על הכללים ולהישמע להוראות משרד הבריאות".

רה"מ התייחס להיערכות המערכת לקבלת מיליוני חיסונים לקורונה בקרוב ואמר כי "אנחנו נדון השבוע במתווה חלוקת החיסונים. בשבוע שעבר הייתי במרכז הלוגיסטי המרשים של חברת טבע. אנחנו ערוכים לקלוט את החיסונים הללו, מיליוני חיסונים, להקפיא אותם וגם לחלק אותם.

המדיניות שלי הייתה, והיא עדיין, להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. אנחנו רואים שהמדיניות הזאת מוכיחה את עצמה, על רקע דיווחים שונים על טיב תהליך בדיקות החיסונים, לפחות באחת החברות. ובכן, המדיניות היא להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות. אנחנו נמשיך במאמץ הזה יחד עם שר הבריאות ומשרדו".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום