פרקליטי נתניהו לבית המשפט: "הוא סומן, לבטל את כתב האישום"

בעקבות טענות למעשים פלילים שנעשו בחקירות תיקי נתניהו, עורכי דינו של ראש הממשלה דורשים מבית המשפט להורות על ביטול כתב האישום: "חומרי החקירה חושפים ביצוע מעשים חמורים המחייבים את ביטול כתב האישום - לא חקרו עבירה אלא המציאו עבירה"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 29.11.2020 | 18:49

נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט צילום: עמית שאבי, POOL

פרקליטי ראש הממשלה נתניהו הגישו היום (ראשון) לבית המשפט כ-200 עמודים, שלפי טענתם מוכיחים כי ראש הממשלה סומן מראש על ידי מערכת אכיפת החוק, וכי בתיקים נגדו נעשה שימוש באמצעים פסולים ופליליים, זיהום חקירות ואכיפה בררנית.

המסמך שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים חושף כי בחקירות ראש הממשלה בוצעו מעשים פליליים בקנה מידה חסר תקדים. "הדרך בה נוהלו החקירות מעידה על כך שכבר בשלב מוקדם הבינו החוקרים כי ראש הממשלה לא ביצע כל עבירה, ולכן הם לא חקרו עבירה, אלא המציאו עבירה ואז ביצעו מעשים פליליים כדי להוכיח אותה", טוענים עורכי דינו של ראש הממשלה.

עורכי הדין סוברים כי מעשים פליליים אלה אינם מקובלים באף חקירה, על אחת כמה וכמה בחקירה של ראש ממשלה, ולכן יש להורות על ביטול כתב האישום.

בין הטענות שהוגשו לבית המשפט, נטען על העדים בתיקי נתניהו הופעלו לחצים פליליים חסרי תקדים כדי לשקר, לרבות איומים בפגיעה בקשר עם משפחתם ועם ילדיהם, שלילת זכויות, הטרדות, צעקות, מניעת טיפול רפואי, סירוב לכתוב את גרסאותיהם ומעשים פסולים רבים נוספים.

עד המדינה ניר חפץ, כך נטען, הורעב על ידי חוקריו במטרה לשבש את מצבו הנפשי. מדובב שהוכנס לתא המעצר של חפץ תיאר: "זיהיתי אצלו שהוא, ככל שחולף זמן המעצר, הוא נעשה תשוש יותר, הוא מדבר פחות צלול, שהוא ממלמל באמבטיה והולך ישר למיטה, והוא דואג לאוכל בצורה אובססיבית, לוקח משהו מתוק ושם בתוך הנעליים".

אירועים אלו התרחשו ימים ספורים לפני שחפץ חותם על הסכם עד מדינה. חפץ אומר בחקירתו לפני שחתם על ההסכם: "אני חושב שפיזית ונפשית אני לא כשיר לקבל החלטה".

בנוסף, טוענים עורכי הדין כי "חפץ הוחזק במכוון בתא מעצר מלא פשפשים. גופו היה מלא שלפוחיות אדומות בגפיים ובבית החזה. הוא הועבר מתא מלא פשפשים אחד לאחר". בכתב הטענות מצוטט חפץ כמי שמתחנן לקבלת טיפול רפואי: "אני פשוט יוצא מדעתי מהגירודים האלה. אני לא מסוגל לעמוד בזה יותר, זה מגרד לי בצורה מטורפת, חוץ מזה לא מעניין אותי כלום - זה פשוט מטריף אותי".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום