וועידת העבודה: עמיר פרץ ניצח את מרב מיכאלי

עמיר פרץ ניצח הערב את מרב מיכאלי כאשר קיבל פי 2 מהקולות בהצבעה שנערכה היום בוועידת העבודה, זכיה זו סוללת לעמיר פרץ את הדרך להחלטה בוועידה על זהות היושב ראש למפלגת העבודה כמו גם סמכויותיו, כולל ניהול מו"מ להטמעה בתוך 'כחול לבן'

אהרן מילר | פוליטי 29.11.2020 | 19:31

עמיר פרץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הקרבות במפלגת העבודה, הסוף?: לקראת אפשרות של בחירות מוקדמות, דרשה בשבוע שעבר חברת הכנסת מרב מיכאלי, לקיים פריימריז לראשות מפלגת העבודה, כאשר במפלגה שלא בטוח תעבור לראשונה מאז קום המדינה את אחוז החסימה, סערו הרוחות, וחברת הכנסת מרב מיכאלי התעמתה בחריפות עם היושב ראש עמיר פרץ.

יושב ראש המפלגה עמיר פרץ בתקופה האחרונה התנגד לקיים פריימריז, ודרש לקבל סמכויות נרחבות בשיחות ובהסכמים אותם הוא יוביל מול המפלגות השונות ובעיקר מול בני גנץ ומפלגתו כחול לבן.

הערב (ראשון) התקיימה הצבעה בוועידת העבודה, פרץ זכה ברוב של 66% מהקולות, ובכך סלל את הדרך להעברת הבחירות הפנימיות לוועידה, כאשר דרישתה של מרב מיכאל נדחתה, וחברי הוועידה הצביעו היום כי הם עצמם יהיו אלו שיבחרו את היושב ראש הבא למפלגת העבודה.

בעד ההצבעה על העברת הפריימריז לראשות המפלגה ולכנסת השתתפו 1566 חברי ועידת העבודה, המהווים 66% מחברי המפלגה. נגד הצביעו 781 חברים המהווים 33% ו-33 חברים המהווים אחוז אחד מהחברים נמנעו.

חברת הכנסת מרב מיכאלי אמרה עם ההפסד הסיום ההצבעה בוועידת המפלגה "אני קוראת לכל חברות וחברי המפלגה לחכות להכרעת בית המשפט לגבי חוקתיות ההצבעה. הקרב עדיין לא תם. תוצאות ההצבעה מוכיחות בדיוק עד כמה זה מצב של חתול שלוקח לעצמו את השמנת. קבוצה קטנה, שחלק לא-מבוטל ממנה מונה ע"י היו"ר, מאשרת לו לפעול בניגוד לטובת המפלגה, בניגוד מוחלט לרצונם של חברות וחברי המפלגה, באופן לא חוקתי ולא ראוי. דמוקרטיה זו ממש לא".

עוד הוסיפה מיכאלי "פרץ שמולי מנסים להפוך את מפלגת העבודה לכסף הכיס שאיתו הם יקנו לעצמם סידור עבודה לבחירות הבאות. נפגש בבית המשפט, ובטוחה שזה יכריע כי הצדק איתנו וההצבעה השערורייתית הזו תבוטל, עד אז, אמשיך במאבק".

כזכור ביום שישי הגישה מרב מיכאלי לבית המשפט המחוזי בתל אביב דרישה דחופה להורות לוועידת מפלגת 'העבודה' כי היא אינה רשאית לשלול את סמכותם וזכותם היסודית של כלל חברי המפלגה, בהתאם לחוקת המפלגה, לבחור את יו"ר המפלגה ואת רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ישראל.  "למרבה הצער והתדהמה, עמיר פרץ חותר לפעול בניגוד מוחלט למסורת הדמוקרטית ארוכת השנים, לשנות סדרי עולם במפלגת העבודה בצורה לא חוקתית ולשלול את זכות-היסוד של כלל חברי המפלגה ע"י העברת סמכות הבחירה הבלעדית לוועידה" אמרה מיכאלי.

עוד הוסיפה מיכאלי ותקפה "אני מאמינה שההחלטה של שמולי ופרץ על ביטול הפריימריז תביא בוודאות לחיסולה הסופי של מפלגת העבודה. לכן אני עותרת לבית המשפט המחוזי בבקשה לבטל את ההחלטה. מפלגת העבודה היא פלטפורמה ערכית השייכת לחברותיה וחבריה, לא לסידור ג'ובים אישי".

מיכאלי ביקשה מבית המשפט להוציא צו מניעה קבוע האוסר על הוועידה לתקן את חוקת המפלגה להעביר סמכות וזכות זו לידי הוועידה עצמה. הח"כית שמתנהלת כאופוזיציה בתוך הממשלה דורשת דיון דחוף כי לטענתה השר פרץ מבקש לכנס את ועידת המפלגה עוד ביום ראשון. בקשתה כאמור נדחתה והיום התקבלה בקשתו של היושב ראש פרץ.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום