המודיעין האיראני מפרסם תמונות: אלו הם ארבעת המתנקשים במדען

משמרות המהפכה האיראניים הפיצו תמונות של 4 גברים שלטענתם היו מעורבים בחיסול אבי תכנית הגרעין האיראנית ביום שישי האחרון, מעשה המיוחס בעולם לישראל • האיראנים מקווים שחלקם עדיין במדינה ופרסום התמונות יקל על תפיסתם • מדינות נוספות מגנות את החיסול

קובי בורנשטיין | חדשות בעולם 29.11.2020 | 23:16

מוחסן פחריזאדה צילום: אינטלי טיימס

משמרות המהפכה האיראניים פרסמו תמונות של ארבעה גברים, שלטענתם היו מעורבים בחיסול אבי תכנית הגרעין האיראנית, מוחסן פחריזאדה ביום שישי האחרון. על פי דיווח מקומי, התמונות הופצו לכל בתי המלון באזור במטרה לנסות ללכוד אותם במידה והם עדיין במדינה.

תמונות המעורבים בחיסול

נציין, כי אחת הגרסאות טוענת כי האירוע התנהל בשלט רחוק וללא מתנקשים בשטח והסוכנים עזבו את איראן מספר ימים לפני האירוע. על פי הדיווח ב'פארס' פאחריזדה התנייד בשיירה משוריינת וישב בתוך רכב חסין לכדורים, אך המתנקשים שכאמור שלטו במצב בשלט רחוק, גרמו לו לחשוב כי במקום התרחשה תאונה, וכשמוחסן יצא מהרכב לבדוק את שארע הפעילו המתנקשים את המקלעים ברכב האוטונומי.

כאמור החיסול הדרמטי באיראן עוד לא התברר עד הסוף, רק לפני מספר שעות דווחה גרסה נוספת כי שישים ושניים אנשים היו מעורבים בתכנית הראוותנית לחיסול מנהל תוכנית הגרעין, כך על פי מוחמד אחוואז, עיתונאי איראני שחשף בעבר גם את היקף מגיפת הקורונה במדינתו. לדבריו הוא "השיג מידע איראני שהודלף". בכירים איראניים אחרים במדינה האשימו את המוסד הישראלי בהתנקשות. ופקיד אמריקאי אחד ושני פקידי מודיעין אחרים הודו גם הם ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל עומדת מאחורי המתקפה. ועל פי המידע שברשותו 12 מחברי הצוות, אותם תיאר כ"בעלי הכשרה גבוהה, שנעזרו בשירותי ביטחון ומודיעין בחו"ל" הוצבו בעיר אבסארד, 80 ק"מ מזרחית לטהרן. חוץ מ-12 המחסלים, עוד 50 איש השתתפו בחיסול, הם היו מופקדים לסייע בתמיכה לוגיסטית". כך על פי הדיווח שצוטט ב"דיילי מייל" הבריטי.

כבר בשעות הבוקר, הצוות עקב אחר המדען הבכיר וידע כי הוא עומד לנסוע מטהרן לאבסארד במהלך יום שישי. הם תכננו את החיסול למרגלות שדרה עם עצים שנכנסת לעיר. בזירת המארב חצי שעה לפני שהגיעה השיירה של המדען הבכיר, בה היו שלוש מכוניות חסינות ירי, המתין לו רכב יונדאי עם ארבעה נוסעים, ארבעה אופנועים ושני צלפים, יחד עם טנדר ניסן ממולכד, עליו היו אחראים שניים נוספים. ואז, דקות לפני שהשיירה הופיעה, ניתן האות והחשמל באזור נותק, כך מדווח העיתונאי אחוואז. הצוות שהיה במקום כשהמכונית הראשונה עברה את הכיכר, המתין עד אשר המכונית השלישית עברה, ובתזמון מושלם באותו הרגע רכב הניסאן התפוצץ, הפיצוץ פגע בעמודי חשמל, כך על פי דיווח בטלוויזיה הממלכתית ביום שישי בלילה. ומהדף הפיצוץ עף פסולת לאורך 300 מטר. לאחר מכן ירו לעבר המכונית השנייה בה ישב המדען הראשי 12 המתנקשים, כולל שני צלפים. החמושים פתחו באש לעבר המכוניות, שם התפתח קרב יריות אינטנסיבי, כך על פי Sepah Cybery, ערוץ מדיה חברתית המזוהה עם חיל משמרות המהפכה האיראני.

יצוין כי על פי ה"דיילי מייל" מסוק משטרתי נחת באזור כדי להסיע את המדען ואחרים לבית החולים, וכאשר אנשי האבטחה של המדען הגיעו לבית החולים, הם הופתעו לגלות כי אין חשמל בכל האזור מאחר והחשמל נותק. לאחר מכן הוא הועבר לטהרן שם נקבע מותו.

בנוסף בלוג המודיעין 'אינטלי טיימס', דיווח כי ‏היום מציינים טת יום השנה (29 בנובמבר 2010) לחיסול אחד ממדעני הגרעין של מוחסן פאחריזדה - מג'יד שהריארי. מג'יד חוסל בעת שנסע במכוניתו באמצעות מטען שהוצמד לדלת רכבו ע"י מתנקשים הרכובים על אופנוע לפני כעשור. מה שהביא גם לפציעתו של פרופסור פריידון עבאסי.

בתוך כך, רשימת המדינות המגנות את החיסול מתארכת. אחרי האיחוד האירופי, גרמניה ועוד, הערב מפרסמות איחוד האמירויות וירדן הודעת גינוי לחיסולו של המדען.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום