הנער החרדי תובע את מפקד המשטרה

נער חרדי כבן 14 העונה לשם ידידיה אפשטיין נעצר בחודש יוני האחרון במהלך סיבוב שערי הר הבית | הוא נאזק למשך לילה שלם ותמונתו פורסמה | כעת, הוא תובע את מפקד התחנה בעשרות אלפי ש"ח

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 1.12.2020 | 08:53

ידידיה אפשטיין במעצר צילום: באדיבות המצלם

הנער החרדי ידידיה אפשטיין בן ה-14 שתמונתו באזיקים בתחנת המשטרה עוררה סערה, הגיש באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר תביעה על סך של תשעים אלף ש"ח נגד מפקד תחנת לב הבירה שימי מרציאנו, קצין ושוטר נוסף וכן נגד משטרת ישראל.

כתב התביעה כולל בתוכו מספר אירועים, כשהחמור ביניהם הוא האירוע המפורסם בו נעצר אפשטיין במהלך סיבוב שערים סביב העיר העתיקה בחודש יוני 2020.

בכתב התביעה מפורטת השתלשלות האירוע כאשר במהלכו דרשו השוטרים מאפשטיין וחבריו לעזוב את המקום כאשר ערבים מהלכים חופשי בעיר העתיקה.

לאחר מכן נטען כי הקטין הותקף על ידי שוטרים ובסופו של יום מצא את עצמו עצור בתחנת המשטרה. בכתב התביעה הודגש כי גם עיכובו של אפשטיין היה מנוגד לחוק, אולם מעצרו לאחר מכן למשך לילה שלם היה ללא כל סיבה במיוחד כאשר המשטרה ביקשה לשחררו למחרת בבוקר בתנאים מגבילים. 

גם לאחר שנעצר, טוען עורך דין איתמר בן גביר, ההתעמרות באפשטיין לא הופסקה ובמקום להילקח לבית מעצר לנוער הוא נכבל על ידי השוטרים בניגוד לחוק האוסר כבילת קטין, והושאר על ספסל התחנה במשך לילה שלם, ללא מזרון ושמיכה. 

בתביעה עולות טענות נגד המשטרה, שבעקבות הסערה הציבורית, כך נטען, הדליפה סרטון מתחנת המשטרה, וכן טענות בגין לשון הרע כאשר אחד השוטרים כינה את אפשטיין "הארי פוטר החרדי".

באירוע נוסף שמפורט בכתב התביעה מחודש אוקטובר 2020, מפרט אפשטיין כיצד הותקף על ידי מפקד תחנת לב הבירה, שימי מרציאנו,  רק כי העז לצלם את אחד השוטרים שפגע במפגין חרדי.

אירוע אחר מתייחס לעיכובו של אפשטיין לשווא במהלך סיבוב שערים נוסף. כאמור, סכום הפיצוי המבוקש הוא תשעים אלף ש"ח.

עו"ד בן גביר אומר הבוקר: "מדובר במספר אירועים חמורים שבהם המשטרה שללה זכויות מנער קטין, שוטרים ובהם מפקד תחנה תקפו אותו, באירוע מיוני 20 הוא נעצר במעצר שווא, נכבל באזיקים בניגוד לחוק ואם לא די בכל אלה הוא הושאר לישון על ספסל תחנת המשטרה. החלטנו שלא להמתין למח"ש שתגיש כתב אישום ותמצא את הדין עם השוטרים שפגעו במרשי, כולנו תקווה שזה יקרה בכל אופן השוטרים גם יצטרכו להתמודד עם תביעה אזרחית שמבקשת לעשות צדק, ולהחזיר את מצבו של הקטין לקדמותו. לא ייתכן כי שוטרים במשטרה יתעללו בקטין, יפגעו בו ואף יעליבו אותו רק כי הוא מרגיז אותם ועושה סיבובי שערים סביב העיר העתיקה בירושלים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום