דיווח: שליט צפון קוריאה נטל חיסון סיני נגד קורונה

מומחה אמריקני אמר כי שליט צפון קוריאה ובכירים בהנהגה חוסנו בשבועות האחרונים נגד קורונה בחיסון ניסיוני מבייג'ינג • "קים ג'ונג און, בני משפחתו ובכירים רבים בהנהגה חוסנו נגד נגיף הקורונה"

קובי בורנשטיין | חדשות בעולם 2.12.2020 | 18:02

קים ג'ונג און צילום: צילומסך

הארי קזיאניס, מומחה אמריקני לצפון קוריאה, העריך כי סין סיפקה לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און ולמשפחתו חיסון ניסיוני נגד קורונה, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

קזיאניס, מומחה לצפון קוריאה במכון המחקר "חשיבה לאומית" בוושינגטון, אמר כי בני משפחתו של הרודן ובכירים צפון קוריאנים חוסנו. הוא הוסיף כי לא ברור איזו חברה סיפקה את החיסון ואם הוא הוכח שהוא בטוח או יעיל.

המומחה ציטט את המדען האמריקני פיטר ג'יי הוטז, במאמר שכתב, כי לפחות שלוש חברות סיניות מפתחות חיסון לנגיף, בהן "סינופארם".

אף אחת מהחברות לא חשפה תוצאות של השלב השלישי, ניסויים קליניים בבני אדם הנערכים מחוץ לסין ומטרתם לבדוק את יעילות החיסון. ו"סינופארם" מסרה כי החיסון שהיא מפתחת נוסה על קרוב למיליון בני אדם בסין. "קים ג'ונג און, בני משפחתו ובכירים רבים בהנהגה חוסנו נגד נגיף הקורונה בשבועיים-שלושה האחרונים, הודות לחיסון ניסיוני שסופק על ידי ממשלת סין", טען קזיאניס במאמר שפרסם באתר 19FortyFive.

למרות הטענה של קזיאניס, מומחים אחרים אינם בטוחים כך בכלל: "גם אם החיסון הסיני אושר, שום תרופה איננה מושלמת", אמר צ'וי ג'ונג-הון, מומחה למחלות מידבקות שערק מצפון קוריאה לדרום ב-2012. "קים לא ייקח את הסיכון הזה כשיש לו מקומות מקלט רבים שיכולים להבטיח לו בידוד כמעט מושלם", הוסיף.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום