ברשימת האיומים הביטחוניים: רוסיה במקום הראשון

כמידי שנה, בימים אלו נערכת ועידת נאט"ו, השנה בצל נגיף הקורונה הוועידה נערכת במתכונת 'ועידת וידאו'. על פי הדיווחים המדינות החברות בארגון קבעו כי רוסיה מהווה את האיום הצבאי הגדול ביותר על המדינות החברות בארגון, מיד אחריה ברשימה, סין

אהרן מילר | חדשות בעולם 2.12.2020 | 23:12

פוטין נואם בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בדו"ח מיוחד שפורסם על ידי נאט"ו לרגל הועידה השנתית, המתקיימת בשנה זו, בצל נגיף הקורונה המשתולל, במתכונת של 'ועידת וידאו', נקבע כי האיום הצבאי המרכזי על הארגון מגיע מצד רוסיה, ובעקבות כך נקבע כי רוסיה מהווה איום עד לשנת 2030, אז ידונו המדינות החברות בארגון, האם האיום המשתקף מרוסיה עדיין בתוקף.

המדינה השניה שהוכרזה כאיום על נאט"ו היא סין, וזאת בעקבות התבססותה הצבאית של סין, ובפרט לאור הקשר האדוק אותה היא מנהלת עם רוסיה, שכאמור קטפה את המקום הראשון ברשימת האיומים על המדינות החברות בנאט"ו.

דונלד טראמפ נשיא ארצות הברית שגם היא חברה בארגון מרבה אכן לתקוף את החוליה החלשה בקשר הזה, סין, ואף מכנה את נגיף הקורונה 'הנגיף הסיני'.

בועידת נאט"ו דנו המדינות באיומים הנשקפים על מדינותיהן, ואף מתוכננת הקמת מערכת מודיעין מיוחדת שתעקוב אחרי הקשר המתהדק והמסוכן, לטענתם, בין סין ורוסיה.

ארגון נאט"ו הוקם בשנת 1949 אחרי מלחמת העולם השניה, ועל פי האמנה שנחתמה בין המדינות, עיקר מטרת הארגון הוא שהמדינות החברות בה יגנו אחת על השניה, כאשר מתקפה על אחת מהן נחשבת כהתקפה על כל אחת ואחת מהן.

בארגון חברות 30 מדינות, והוא מכונה גם 'ברית המדינות הצפון אטלנטיות'. בין המדינות החברות בברית הן ארצות הברית, איטליה, בריטניה, גרמניה, בלגיה, הולנד, טורקיה, ועוד 23 מדינות מרחבי אירופה וצפון אמריקה. מטה הארגון שוכן בבריסל, בירת בלגיה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום