ג'ו ביידן: "אסור לאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני"

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ביקש מכלל אזרחי ארה"ב ללבוש מסכה למשך 100 ימים ברצף כדי להביא לשליטה על מגיפת ​​הקורונה. ביידן אמר כי הוא ביקש מד"ר פאוצ'י להישאר בתפקיד, כשברקע הנתון הקשה: כל 30 שניות מת אזרח אמריקאי מקורונה | ביידן התייחס לראשונה לחיסול באיראן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 4.12.2020 | 08:22

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן התראיין הלילה לג'ייק טאפר ב- CNN ואמר כי יבקש מהאמריקאים לעטות מסכה למשך 100 יום ברגע שיושבע לנשיא ב-20 לינואר. הוא הוסיף וסיפר כי ביקש מד"ר אנתוני פאוצ'י להיות היועץ הרפואי הראשי שלו למגיפה.

"ביום הראשון שאני מושבע אני אבקש מהציבור 100 יום, רק 100 יום, ואני חושב שנראה הפחתה משמעותית במקרי קורונה", אמר ביידן.

הדברים הללו מגיעים יום לאחר שארה"ב ציינה שיא של 2,804 מקרי מוות תוך 24 שעות, המהווה מוות אחד בכל 30 שניות. ביום רביעי אושפזו יותר מ-100,000 בפעם הראשונה מאז המגיפה ומספר היומי של מקרי הידבקות חדשים עלה על 200,000.

הנשיא הנבחר אמר כי הוא שוחח עם דר' אנתוני פאוצ'י מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, וביקש ממנו להישאר בתפקידו הנוכחי יחד עם תפקיד תפקיד בכיר בממשלו. "ביקשתי ממנו להישאר באותו תפקיד בדיוק שהיה לו בעבר אצל כמה נשיאים, וביקשתי ממנו להיות גם יועץ רפואי ראשי עבורי ולהיות חלק מצוות קורונה", אמר ביידן ל-CNN.

בראיון התייחס ביידן לראשונה לחיסול מוחסן פחריזאדה ראש תוכנית הגרעין של אירן ואמר כי "קשה לומר עד כמה הוא ישפיע על היחסים עם טהרן". ביידן הוסיף: "השורה התחתונה היא שאנחנו לא יכולים לאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני".

הוא האשים את ממשל טראמפ כי איראן קרובה לנשק גרעיני בגלל המדיניות של טראמפ. "הם הגדילו את היכולת להשיג רכיבים גרעיניים, הם מתקרבים מאד לנשק גרעיני, הם כבר עם מספיק חומר בשביל נשק גרעיני. ויש גם את עניין הטילים".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום