צפו: ספינת החלל התפוצצה לעיני המצלמות

מכה לאילון מאסק: משגר הסטארשיפ של חברת החלל SpaceX בבעלותו של איל ההון אילון מאסק שוגר אמש והגיע לכמעט 13 קילומטרים מעל פני הקרקע, ואז חזר לקרקע והתפוצץ לעיני המצלמות • מאסק טען כי למרות ההתרסקות "השגנו את כל הנתונים שאנחנו צריכים" • צפו בתיעוד

קובי ברקת | טכנולוגיה 10.12.2020 | 11:15

התרסקות החללית צילום: מתוך הסרטון

מכה לאיל ההון: טיל השיגור Starship SN8 של חברת החלל והתעופה SpaceX של איל ההון אילון מאסק, התפוצץ אמש (רביעי) כארבע דקות לאחר ההמראה.

בתיעוד שפורסם נראה הטיל עולה לגובה של 13 קילומטר ואז צונח חזרה מטה במהירות שיא ומתפוצץ על האדמה. למרות הכל טוען אילון מאסק, כי למרות ההתרסקות "השגנו את כל הנתונים שאנחנו צריכים".

 

נזכיר, כי שנה ושמונה חודשים לאחר התרסקות החללית הישראלית "בראשית" על הירח, הושקה אתמול (רביעי) בצהריים החללית "בראשית 2", שעל פי התכנון תשוגר לירח במחצית הראשונה של שנת 2024.

בעמות SpaceIL אמרו כי לאחר תהליך תחקור והפקת לקחים מעמיקים, נבנתה החללית בראשית 2. במסגרת המשימה תשוגר לירח חללית המורכבת ממערך של שלוש חלליות – חללית מקפת (אורביטר) ושתי חלליות נחתות שינחתו על הירח בשני מקומות שונים, שם יבצעו בדיקות מדעיות. החללית תקיף את הירח במשך כמה שנים ותבצע ניסויים מדעיים ועבודה חינוכית מול תלמידים בארץ וברחבי העולם. 

החללית כולה צפויה לשקול כ-630 ק"ג. מתוך משקל החללית - כל אחת מהנחתות תשקול כ-120 ק"ג לפני נחיתה וכ-60 ק"ג לאחר הנחיתה (במשקל כדור הארץ). תקציב הפרויקט מוערך בכ-100 מיליון דולר.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום