לראשונה: ביתר סוגרת את שערי העיר עשרים דקות לפני השקיעה

רבני העיר בראשות מארי דאתרא דביתר עילית הורו על תקנה לפיה ייסגרו שערי העיר בערבי שבתות וחגים, כעשרים דקות לפני השקיעה. במכתב שפרסמו הרבנים נכתב כי תקנה זו מסוגלת "להסיר כל מחלה". הרבנים מבקשים מהציבור להקפיד מאד על שמירת הזמנים, שלא להגיע לכדי חשש חילול שבת 

משה ויסברג | חדשות בארץ 11.12.2020 | 11:56

הסגר בכניסה לעיר ביתר צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

רבני העיר ביתר עילית בראשותם של המארי דאתרא, הגר"ח וייס והגר"י תופיק פרסמו השבוע קול קורא, בו הם מבקשים לסגור את שערי העיר בערבי שבתות וחגים, כעשרים דקות לפני השקיעה.

במכתבם כותבים הרבנים כי "עירינו היא מהערים הבודדות שבכל העולם שכל תושביה שומרים את השבת בכל פרטיה ודקדוקיה. וכיוון שאין מזרזין אלא למזורזין, ומכיוון שיש אנשים שיוצאים ונוסעים מן העיר כמה דקות לפני השקיעה, וח"ו אם יש איזה שהוא תקלה בדרך יכולים לבוא לחשש ספק חילול שבת, השם ישמרנו, לכן ראינו בזה לבקש מכל תושבי העיר להקדים נסיעתם הרבה לפני זמן הדלקת הנירות ולא להיכנס ח"ו לחששות ולספיקות של חילול שב"ק ביציאה מהעיר". 

הרבנים אף פנו במכתבם לראש העיר ולחברי מועצת העיר בבקשה לסגור את שערי העיר כעשרים דקות לפני השקיעה. "ובזכות תוספת שבת שהיא מקור הברכה, נביא בזה ברכה מרובה לעירנו הקדושה, ויכולה היא שתרחם להסיר ממנו כל מחלה", כותבים רבני העיר.

בעקבות מכתב הרבנים כבר בשבת הקרובה שבת חנוכה ייסגרו שערי העיר לראשונה ליציאה ולכניסה, כעשרים דקות לאחר כניסת השבת – עשרים דקות לפני השקיעה.

ראש העיר מאיר רובינשטיין צוטט כשהוא מברך על המיזם "אנו מחויבים לקבל דעת רבותינו, רבני העיר ובמקרה זה, וודאי שתוספת השבת מסוגלת לישועות רבות. אני מבקש מתושבי העיר להקפיד מאד על היציאה והכניסה במועדים האמורים ולהימנע מלהגיע לרגע האחרון. בזכות החיזוק הגדול של שמירת השבת בעיר, נזכה במהרה שיוסר הנגף מעלינו ונוכל לשוב לשגרה מתוך הרחבת הדעת". 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום