עמית סגל התעמת עם המו"לית של 'גלובס'

על פני שני עמודים, פרסם עיתון גלובס מכתב ששגרה המו"לית אלונה בר און למועצת העיתונות בו היא דורשת מהארגון להיצמד לכללים ולאתיקה של ה-CCJ - וועידת העיתונאים המודאגים, בארה"ב בסוגיית מיהו עיתונאי. עמית סגל זעם והגיב 

אהרן מילר | תקשורת 14.12.2020 | 13:45

עמית סגל צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מו"לית גלובס, אלונה בר און שלחה מכתב מיוחד למועצת העיתונות לאור חוסר האמון שיש בציבור, ולאור חוסר שביעות רצונה מהתנהלות של מועצת העיתונות בו היא חברה. במכתב היא דורשת מהארגון לדון בכללי האתיקה לגבי סוגיית מי נחשב עיתונאי. עמית סגל זעם על דבריה והגיב. 

בר און כתבה בין היתר: "מגזרים רחבים שמהווים במצטבר את רוב המדינה לא מאמינים לנו, לא לעיתונות ולא לעיתונאים, אנחנו מתעלמים מעומק האירוע, מאשימים את כולם, ולא עוצרים לרגע לבדוק את עצמנו ולשאול 'אולי', רק אולי העיתונות והעיתונאים הם לפחות אחד הגורמים לחוסר האמון הזה".

סעיף ג' במכתבה של המו"לית צד את עיניו של עמית סגל, "גלובס אימץ את כללי ה-CCJ - וועידת העיתונאים המודאגים, גוף שהקימו עיתונאים בכירים בארצות הברית - הלכה למעשה, כאשר העיתונאים שאנו שואפים להעסיק הם אלה שמפגינים ידע ומקצועיות לצד עצמאות מחשבתית המתבטאת בהטלת ספק גם בעמדותיהם מבית".

עוד כתבה בר און "עיתונאי שהאמת שלו מוחלטת, אלה הטובים ואלה הרעים, זו האמת וזה השקר, זה החזק וזה החלש, זה הצודק וזה הטועה, אינו עיתונאי מקצועי... אלה הם פעילים פוליטיים במסווה של עיתונאים, פעילים חברתיים במסווה של עיתונאים, לוביסטים במסווה של עיתונאים, דוברים או רכילאים במסווה של עיתונאים. עיתונאים מקצועיים הם לא".

לסיום כתבה "אנו מצפים ממועצת העיתונות לקיים דיון בהקדם לגבי הגדרות העיתונות והעיתונאים על בסיס ה-CCJ".

עמית סגל זעם על מכתבה וכתב "רק עכשיו נחשפתי למכתב הבולשביקי הזה של מו"לית גלובס, שעבורו הופקעו שני עמודים מהעיתון, כתמיד, בסוף כל טקסט נשגב על דמוקרטיה עומדת הדרישה לשלול תעודת עיתונאי ממי שלמרבה הזוועה סבור שהאמת המוחלטת בצידו".

בר און כתבה בתגובה לדבריו של סגל "הצטערתי לראות שעמית סגל מגיב למסמך שלי בלי שקרא אותו, אם היה קורא היה יודע שלא דרשתי רישוי לעיתונאים, אלא טענתי שלעיתונאי כמו לכל מקצוע אחר צריכה להיות אמת מידה ואתיקה, שלא מתקיימת היום, מצער לראות שדווקא הוא לא מבין את זה ובכך תומך בתזה שמי שמכריז על עצמו עיתונאי הוא עיתונאי".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום