הקטל בכבישים והחודש הקטלני מזה עשור

לצד המאבק בנגיף הקורונה והמוטציות המתגלות, לא תמה המלחמה במיגור תאונות הדרכים. בסיומה של שנת 2020, מגישה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את הנתונים העגומים על נתוני התאונות שהתרחשו • דמי אחינו צועקים מן האדמה

קובי ברקת | רכב ותחבורה 30.12.2020 | 19:53

זירת תאונה קשה. אילוסטרציה צילום: דוברות מד"א

בחסות הקורונה, הסגרים וסגירת אתרי התיירות, מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי שנת 2020 הייתה מתונה יותר בקטל בכבישים, אך עם זאת מאות נהרגו גם השנה. על פי הנתונים שפורסמו הערב (רביעי) עולה כי מתחילת השנה ועד כה נהרגו בכבישים 302 בני אדם, נתון הנמוך ב-52 מאשתקד - והנמוך ביותר מאז 2013.

בשנת החולפת נהרגו 68 רוכבי דו גלגלי בתאונות דרכים המהווים 23% מכלל ההרוגים - הנתון הרב ביותר לקבוצת כלי רכב. בשנת 2019 נהרגו בדרכים 65 רוכבי דו-גלגלי, ושנה קודם לכן - 44. קבוצת הגיל בה היו הכי הרבה נפגעים היא אזרחים מעל גיל 65. בסיכום השנה הכולל היה מספר ההרוגים 69, עלייה של 3% ביחס לשנה שעברה. מבין ההרוגים השנה, 81 הם הולכי הרגל, ו-109 נהגים ונוסעים ברכב פרטי ומסחרי.

בקרב רוכבי האופניים חלה ירידה דרמטית, חמישה רוכבים שנהרגו בשנה האחרונה לעומת 18 הרוגים בשנת 2019. בקרב רוכבי האופניים החשמליים חלה עלייה מדאיגה בכמות ההרוגים עם 20 רוכבים לעומת 16 בשנה שעברה.

גם השנה, למרות ירידה של 11% ביחס לשנת 2019 הוסיף המגזר הערבי לרשום מספרי נפגעים גבוהים ביחס לחלקם באוכלוסייה הכללית, כאשר הם מהווים 33% מנפגעי תאונות הדרכים בעוד חלקם באוכלוסייה הכוללת הוא 21%. בתקופת הסגר הראשון והשני היה חלקם מסך ההרוגים גבוה עוד יותר (43 ו-34% בהתאמה).

ברשות מציינים כי למרות הירידה המשמחת בקטל, חודש אוגוסט השנה היה החודש הקטלני ביותר מזה עשור.

מנכ"לית הרלב"ד, רחלי טבת-ויזל, מסרה בתגובה כי "למעלה מ-300 בני אדם קיפחו את חייהם בתאונות דרכים השנה בה היו שני סגרים ופעילות חלקית של מערכת החינוך, שוק העבודה והמסחר. הנתונים הללו מחייבים את המשך השקעת המשאבים והגדלתם לטובת שיפור התשתיות, פעילות חינוך והסברה, הפיכת כלי הרכב לבטוחים יותר, הגברת האכיפה והכשרת הנהגים. בהנחיית שרת התחבורה אנחנו מגבשים בימים אלו יחד עם משרדי הממשלה השונים, השלטון המקומי וגורמים נוספים תוכנית לאומית ארוכת טווח, בעלת יעדים מדידים ומלווה בהערכה תקציבית, במטרה לצמצם ב-50% את תאונות הדרכים עד שנת 2030. תוכנית זו תוצג לממשלה עד מרץ 2021".

סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים, אורי מקלב, התייחס לדו"ח השנתי ואמר כי "זוהי ירידה ברוכה בשיעור הנפגעים, אך יחד עם זאת אסור לנו להיות שאננים. נתונים אלו מחייבים אותנו להמשיך להילחם למיגור תאונות הדרכים. משבר הקרונה לצערנו שאב תקציבים רבים ונערכו קיצוצים רבים בתוכניות רבות שלא יצאו אל הפועל בעקבות כך. בימים אלו אנו מגבשים בהובלת הרבל"ד תוכנית רב שנתית לצמצום דרמטי בשיעור תאונות הדרכים בישראל, אנו נעשה כל מאמץ להמשיך ולהילחם עבור הגדלת התקציב לפרויקטים השונים שיהיה לנו את הכלים והיכולת לחזק את המאבק בתאונות הדרכים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום