ערד: ראש העיר הסית נגד החרדים; חבר המועצה תוקף

הצתת מרכז מסחרי חרדי ושריפת סוכה לא הצליחו להוציא גינוי מראש עיריית ערד, אבל עץ אשוח שהתברר שנשרף מקצר חשמלי, הוביל אותו לתגובה חריפה נגד "הקיצוניים" שכלל לא קיימים • חבר מועצת העיר במכתב נזעם לראש העיר

אהרן מילר | חדשות בארץ 3.1.2021 | 17:57

אפליית חרדים בערד צילום: באדיבות המצלם

הרוחות בערד הדרומית סוערות, לאחר שהתברר שקצר חשמלי הוא זה ששרף את עץ האשוח, הסממן הנוצרי שהציבה העירייה בעיר, הצתה שגרמה שוב לשיח והסתה נגד הציבור החרדי בעיר, ואף הודעת גינוי נזעמת מראש העיר.

בסוף השבוע האחרון שלח חבר מועצת העיר משה קוואס מכתב לראש העיר בו הוא תוהה למה כשהיה מדובר בהצתת המרכז המסחרי החרדי, כמו גם סוכה שהוצתה בעיר, כאשר ברור היה שלא מדובר בקצר חשמלי, לא מצא ראש העיר לנכון לגנות את אירועי ההצתה.

במכתב ששלח חבר מועצת העיר ערד מסיעת 'חי', משה קוואס, לראש העיר עו"ד ניסן בן חמו, הוא תמה בפניו על גישתו המפלה כלפי אירועים שונים שהתרחשו בעיר ופגעו באוכלוסיות שונות.

קוואס הזכיר את אירוע ההצתה של המרכז המסחרי בו כל החנויות בבעלות חרדית, אירוע שהביא לעצרת אלפים שזכתה להד רב בעולם כולו, וכן מקרה חמור של סוכה שנשרפה ביום בו דנו תושבים בקבוצת וואטסאפ על הסוכות בעיר ואחד מהם הציע לשרוף אותם. במקרים אלו, מאשים קוואס, לא נשמע קולו של ראש העיר, שהצטדק כי המשטרה לא הגדירה את המקרה כפשע שנאה.

אולם בשבוע האחרון, כך מתברר, נודע כי ראש העיר יודע לגנות גם מקרים בהם לדברי המשטרה אין מעורבות יד אדם. עץ האשוח שהוצב במרכז העיר נשרף באחד הלילות ולאחר חקירה נקבע כי מדובר היה בכשל חשמלי. לראש העיר הדבר לא הפריע להצטלם עם עץ חדש וגדול ולהתגאות כי לא ייתן לקיצוניים לשלוט בעיר. בעוד, כאמור, לא הייתה כל מעורבות יד אדם באירוע.

קוואס מבקש במכתבו מראש העיר לשתף את חברי המועצה האם בידיו מידע נסתר המצביע על מעורבות אנושית בהצתת עץ האשוח ומבקש להבין מדוע כאשר אלפים מתושבי עירו היהודים הופכים ליעד להתנכלות בהצתות ופגיעות הוא לא משמיע את קולו וכאשר יש פגיעה בתושבי העיר הלא יהודים הוא ממהר להנפיק כותרות מעוררות שיסוי ומחלוקת.

גורם בקהילה החרדית בעיר הוסיף ותקף: "ניסן בן חמו אינו רואה ביהודים שומרי התורה והמצוות המתגוררים בערד תושבים לגיטימיים בעיר ולכן הוא לא רואה צורך לגנות את המקרים בהם הם סופגים הצקות ופגיעות חמורות כחלק מההתעלמות השיטתית מצרכיהם האלמנטריים. נזכיר, כי רק בשבוע האחרון פילחה העירייה בפוסט רשמי את נתוני התחלואה בעיר וציינה כמה מהם משתייכים לקהילה החרדית, כביכול אינם חלק אינטגרלי מתושבי העיר, מה שמוכיח שוב את הגישה הפסולה של העירייה והעומד בראשה לשלול את הלגיטימיות של מגורי יהודים חרדים בעיר ערד".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום