הממשלה אישרה: הסגר יחל מחר בחצות למשך שבועיים

עכשיו זה סופי. שרי הממשלה אישרו הערב את הידוק הסגר על אזרחי המדינה כולם שיכלול הגבלות על התנועה והמסחר, מקומות עבודה, חינוך ותחבורה | עם זאת הוחרג כל מה שנוגע לקיום מערכת הבחירות כתיקונה

ארי קלמן | חדשות בארץ 6.1.2021 | 23:49

שוטרים בפעולה צילום: דוברות המשטרה

שרי הממשלה אישרו בשעה האחרונה את תקנות הסגר שיימשך שבועיים החל מה-8 לינואר ועד 21 לינואר ויכלול שורה של הגבלות שמטרתן להדק את הסגר בכלל התחומים - הגבלות על התנועה והמסחר, מקומות עבודה, חינוך ותחבורה.

בהגבלת פעילות אושר בין היתר לצמצם את האפשרות לצאת לטיסות, רק עבור הצרכים המפורטים בתקנות או בהתאם לאישור חריג ממנכ"ל משרד בנוסף, לצמצם את ההתקהלות ל-5 במבנה סגור ועד 10 בשטח פתוח (למעט בחתונה, ברית ולוויה - שימשיכו להתקיים לפי ההתקהלות שיש כיום).

בחינוך - קביעת איסור על פתיחת מוסד חינוך ללומדים ולעובדים בו, למעט חינוך מיוחד כן תתאפשר פעילות פנימיה במסלול הסגור וללא אפשרות לקליטה חזרה בפנימייה לתלמיד שיצא ממנה.

בתחום התעסוקה – קביעת איסור על שהייה במקומם עבודה, למעט חריגים חיוניים המפורטים בתקנות.

בתחום התחבורה – צמצום התפוסה בתחבורה הציבורית ל-50%.

שרי הממשלה אישרו תיקון בהגבלת הפעילות שתחריג את קיום בחירות המקדימות של מפלגות המתמודדות לכנסת, גם בתקופת הסגר, וכן לאפשר החרגה ממגבלות התנועה עבור מועמדים בבחירות לכנסת, וכן עובדים או נותני שירותים מטעמם או מטעם מפלגה, לצורך היערכות לקיום הבחירות, לרבות קיום בחירות מקדימות.

כמו כן אושר, להוסיף לרשימת החריגים המפורטים ואשר מוחרגים מההגבלות שנקבעו, את עורכי הדין, במקרים שעליהם לייצג לקוחות בפני בתי משפט או מוסדות אחרים, להכין לייצוג כאמור, או לתת שירות חיוני ללקוח שאינו סובל דיחוי ולא ניתן לבצעו באמצעי דיגיטלי חלופי, וכן עובדים שנדרשים לסייע לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת או לוועדת בחירות אזורית לכנסת, לצורך קיום הבחירות הקרובות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום