יסייע לנתניהו? בתי המשפט יפעלו במתכונת מצומצמת

שר המשפטים בני גנץ ערך היום פגישת עבודה ראשונה בתפקידו כשר המשפטים עם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, לדון בהיערכות לקראת אופי פעילותה של המערכת המשפטית בתקופת הסגר

אהרן מילר | חדשות בארץ 7.1.2021 | 17:50

בני גנץ/אביחי מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה החלופי שר הביטחון ושר המשפטים בני גנץ נפגש היום (חמישי) לקראת כניסת הסגר לתוקפו, לפגישת עבודה ראשונה בתפקידו כשר המשפטים עם ראש לשכת עורכי הדין, עורך הדין אבי חימי, לדון בהיערכות לקראת אופי פעילותה של המערכת המשפטית בתקופת הסגר.

בפגישה השתתפו גם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט ומנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל. וזאת בצל ההתקדמות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפגישה סוכם, בין השאר, כי יש להתחשב בעמדת לשכת עורכי הדין וציבור עורכי הדין. לצד העובדה שבתי המשפט ומערכת אכיפת החוק תמשיך לתפקד גם בתקופת הסגר, תהיה התחשבות מצד בתי המשפט בבעלי הדין ובעורכי הדין בכל הנוגע להגשת בקשות דחייה.

עוד נקבע שלא יתקיימו ככלל, דיונים בהליכים שונים שאינם דחופים שהם מרובי משתתפים.

בנוסף, הודיע שר המשפטים כי יפעל לביטול האגרה המוגשת בגין בקשות דחיה.

שר המשפטים בני גנץ אמר לראש לשכת עורכי הדין, כי במיוחד בעת הזו, הוא רואה חשיבות עליונה בשמירה על ערכי שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית וכי הוא רואה בלשכת עורכי הדין ובו באופן אישי, שותפים לערכים חשובים אלו וביצורם.

אתמול צייץ שר המשפטים החדש יריבו הפוליטי של נתניהו, יושב ראש מפלגת כחול לבן בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לכתבה ב-ynet כי נתניהו בוחן שוב חסינות ומבקש לדחות תגובתו לאישום בטענה שהסגר מקשה, "נתניהו אל דאגה, בתי המשפט יישארו פתוחים, עלי".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום