מדוע השווה עמית סגל בין מפגיני בלפור לתומכי דרעי

בעקבות פריצת מפגיני השמאל את מחסום המשטרה בכניסה למעון ראש הממשלה בבלפור, הפרשן עמית סגל תקף את ההתייפיפות • ""‏אני מספיק זקן כדי לזכור את הטירוף שהתחולל בארץ כאשר בסיום הפגנת תומכי דרעי בשנות התשעים הגיעו כמה עשרות מפגינים לשערי העליון" 

קובי ברקת | תקשורת 9.1.2021 | 22:16

עמית סגל צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות פריצת המפגינים את המחסום המשטרתי בכניסה לבית ראש הממשלה, מה שאילץ את השב"כ להכניס את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה לחדר מאובטח למשך כ-45 דקות, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, תוקף את אנשי השמאל והתייפייפות התקשורת.

בציוץ שפרסם בטוויטר כתב סגל כי ‏"לו מאה פעילי ימין בראשות רן כרמי בוזגלו היו פורצים (סליחה, ״עוברים״) את המחסום בכניסה לבית המשפט העליון ואז מתעמתים עם מאבטחי משמר בתי המשפט, לו הנשיאה חיות הייתה מפונה לחדר ממוגן, אין לי ספק שגם אז אותם אנשים היו מגנים את הפרסום ואת הנשיאה. אני משוכנע לחלוטין שאין פה גרם פוזיציה".

סגל כתב כי "‏אני גם בטוח שמקור משטרתי לא מזוהה היה מתמקד לא בפריצת המחסום (סליחה! האוטוקורקט תיקן לי שוב מ״מעבר המחסום״) אלא בביקורת קרת מזג על הצעדים שנקט משמר בתי המשפט".

הוא ציין כי "‏אני מספיק זקן כדי לזכור את הטירוף שהתחולל בארץ כאשר בסיום הפגנת תומכי דרעי בשנות התשעים הגיעו כמה עשרות מפגינים לשערי העליון. חבל שאז לא הייתה ענייניות וספקנות כמו היום. לפחות השתפרנו".

מוקדם יותר הערב חשף עמית סגל ב'חדשות 12' כי דרמה של ממש התרחשה בשבת שעברה (פרשת ויחי) במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, עת מפגינים הצליחו לפרוץ מחסום בכניסה למעון, מה שהוביל להכנסתם של בני משפחת נתניהו למתחם מאובטח מחשש שייפגעו. מאבטחי השב"כ החליטו להכניס את בני משפחה לאזור המאובטח למשך דקות ארוכות עד שעודכנו כי השטח נרגע.

בעקבות התקרית, היחידה לאבטחת אישים של השב"כ תגברה את האבטחה סביב המעון הרשמי. בסוף השבוע האחרון, לקראת המחאות היום, הוצבה גדר תיל סמוך למחסום שנפרץ על ידי המפגינים. בשב"כ, כך נראה, לא לוקחים סיכונים ונערכים לאפשרות שמפגינים ינסו לחקות את האירועים בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר.

האירוע, כאמור התרחש בשבת שעברה, בזמן מחאת השמאל זה השבוע -28 ברציפות. כבכל שבת, מגיעים מאות ואף אלפי מפגינים סמוך למעון הרשמי. אלא שבשבת שעברה האירוע ככל הנראה יצא משליטה. במהלך העימותים נעצרו לפחות שמונה מפגינים.

מפרטי האירוע כפי שפורסמו ב'חדשות 12' עולה כי ראש הממשלה נתניהו הוכנס למתחם מאובטח במעונו, יחד עם רעייתו ואנשים נוספים שנכחו בבית, ושהה שם בין 30 ל-45 דקות תחת השגחת הדוקה של השב"כ.

בארוגני המחאה דחו את הפרסום וטענו כי נתניהו 'מסע הסתה נגד המפגינים'. מתנועת הדגלים השחורים נמסר כי "בחודשים האחרונים מתנהל מסע הסתה קשה ואכזרי נגד המפגינים נגד השחיתות השלטונית. כתוצאה מההסתה היו מאות מקרי תקיפה מתועדים.

"הדרך לעצור את זה ולהחזיר את מדינת ישראל למסלול הנכון הוא הגבלת קדנציות ומלחמה בלתי מתפשרת בתרבות השקר והשחיתות של ממשלת נתניהו. זה מה שנדרש כעת למדינת ישראל", הוסיפו בתנועה. מתנועת קריים מיניסטר נמסר בתגובה: "ההסתה והשקרים של ראש הממשלה נגד המפגינים חצו היום קו אדום. שום מחסום לא נפרץ והמפגינים הפגינו כחוק ברחוב ציבורי מחוץ לאחת הכניסות ובידינו תיעוד לכך".

אין לנו ספק כי אם ראש הממשלה ורעייתו נכנסו לחדר מאובטח זה תוצר של טירוף המערכות השורר במשפחת נתניהו. בלתי נתפס שאמצעי התקשורת נותנים יד לשקרים מבלי לבדוק את העובדות. במשך חצי שנה אנו מקיימים בבלפור מחאה לא אלימה ונמשיך למחות בדרך זו כל מוצ"ש בבלפור עד שהמושחת יילך", לשון ההודעה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום