מתרחק מהחרדים > סער: לא אאפשר כפייה דתית

לאחר שנאבק כשר פנים מול ר"ע תל אביב לסגור את המרכולים בשבת, גדעון סער שנתפס כמי ששומר מסורת ומקורב לגדולי ישראל ולנציגיהם בכנסת אומר הערב כי מפלגתו לא תאפשר כפייה דתית. "תקווה חדשה בראשותי לא תאפשר כפייה משום סוג, לרבות לא כפיה דתית", דברי סער

ארי קלמן | פוליטי 12.1.2021 | 22:32

גדעון סער צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ לשעבר גדעון סער מוכר במערכת הפוליטית כמי שמחזיק בקשר הדוק עם החרדים, הוא מבקר לעיתים קרובות בבתי גדולי ישראל ומחזיק בציר פתוח עם הנציגות החרדיות בכנסת ומשכך, האפשרות לשיתוף פעולה לאחר הבחירות רלוונטי מתמיד.

הערב (שלישי) מקיים יושב ראש 'תקווה חדשה' גדעון סער כנס בחירות באמצעות ה-zoom, בו הוא מתייחס לנושאי הדת, ובראשם חוק המרכולים, שהיה מוביליו בשבתו כשר הפנים ועולה לסדר היום, בעקבות התמודדותו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לכנסת ה-24.

"אני לא מאמין בכלל בכפייה מכל סוג שהוא", אמר גדעון סער לצופיו בכנס הווירטואלי והתחייב למנוע כפייה דתית. לדבריו, "אני מתחייב בפני תומכיו ואני יכול להתחייב לפניכם ולפני אזרחי ישראל שבממשלה שאני אעמוד בראשה לא תהיה כפייה וודאי שלא תהיה כפיה דתית מכל סוג שהוא".

בנושא סגירת המרכולים בשבתות וחגי ישראל, אמר סער, "אפילו לא הייתי חבר כנסת כשחוק המרכולים עבר בכנסת. יש הרבה דיס אינפורמציה לגבי העבר שמופצת גם על ידי ארגונים פוליטיים אבל הסוגיה העקרונית שתקווה חדשה בראשותי לא תאפשר כפייה משום סוג, לרבות לא כפיה דתית".

ולעובדות, אמנם גדעון סער לא היה ח"כ כאשר חוק המרכולים חוקק, אולם בתקופת כהונתו בשנת 2014, נלחם כדי לסגור את המרכולים בשבת באמצעות חוק העזר העירוני.

בהחלטה שפרסם בתאריך 29.6.2014, נימק השר סער: "חוק העזר המוצע בא להכשיר פעולתם של למעלה מ-300 בתי עסק למימכר מזון בגודל של עד 800 מטר, אשר משך שנים רמסו את חוק העזר ברגל גסה. בנוסף, החוק מעניק לראש העיר להתיר לפתוח בעתיד מספר נוסף, בלתי מוגבל, של בתי עסק נוספים וזאת מבלי שפורטו קריטריונים וללא צורך לקבל אישור ממועצת העיר".

לדברי סער אז, "חוק זה פוגע בצורה לא מידתית בערך השבת כיום המנוחה הכללי במדינת ישראל וחורג מן הכלל בדבר איסור מסחר בשבת בצורה בלתי סבירה. נוכח כל האמור לעיל, הנימוקים כבדי המשקל אשר פורטו בהרחבה, החלטתי לפסול את הסעיף הנוגע לעניין פתיחתם של מרכולים ברחובות העיר ואת הסעיף אשר מסמיך את ראש העיריה להוסיף או לגרוע מהרשימות המרכולים, הרחובות והמתחמים". דברי השר.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום