ילדה בת 9 נדבקה במוטציה הדרום אפריקאית

תלמידה בת 9 מבית ספר במרכז הארץ נדבקה במוטציית הקורונה הדרום אפריקאית • היא נדבקה בזמן שהייתה בבית הספר ומורים ותלמידים נשלחו לבידוד ואלו שייצאו חיוביים ייבדקו במעבדה

קובי בורנשטיין | בריאות 12.1.2021 | 21:45

אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התפשטות המוטציה בישראל: ילדה בת תשע נדבקה במוטציה הדרום אפריקאית שמשרד הבריאות חושש ממנה כיוון שאין עליה נתונים - כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 12.

על פי הדיווח, לאחר שאובחנה התברר כי הילדה נדבקה רגע לפני הסגר ויש חשש שתלמידים ומורים שבו במגע עמה נדבקו גם הם. במשרד הבריאות נעשים מאמצים לאסוף דגימות מכל המבודדים ולשלוח אותן למעבדה המרכזית כדי לזהות את הנדבקים במוטציה ולקטוע במהירות של שרשראות ההדבקה. 

כזכור, במוצאי השבת האחרונה דיווח משרד הבריאות על ארבעה מקרים שזוהו מתוך 15 דגימות שהגיעו לריצוף מהיר, במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. המקרים מייצגים שתי שרשראות הדבקה - אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מאדם ששב לישראל מדרום אפריקה. במשרד הבריאות טענו אז כי המוטציה הדרום אפריקאית גורמת להדבקה מהירה יותר אך לא לתחלואה קשה יותר.

עם זאת, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס ציינה בשבוע שעבר כי לא בטוח שהחיסונים יעילים כלפי הווריאנט הדרום אפריקאי. לדבריה,  "הווריאנט הדרום-אפריקאי יותר מטריד כי הוא עלול לגרום לתחלואה קשה בקרב הצעירים. עוד לא ברורה השפעתו על החיסון ויש מחקר ראשוני מדאיג. במחקר החדש נבדקו 11 מקרים ביחס לנוגדנים שנוצרים מהחיסונים הקיימים ויש חשד שיעילות החיסונים כלפיו פחות טובה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום