"עומס מטורף": ב'הדסה' מפסיקים לקבל חולים "רגילים"

על רקע העומס במחלקות בעקבות שבירת שיא חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה, בבית החולים הדסה ביקשו שלא להעביר אליהם חולים "רגילים"

קובי ברקת | בריאות 11.1.2021 | 20:45

מיון הדסה, אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע העלייה הדרמטית במספר חולי הקורונה עד לשיא חולים פעילים של למעלה מ-93 אלף חולים, על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר (שני) מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד כעת על 251 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך שיא של 1,044 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים.

בשל כך, באופן חריג במיוחד, ולנוכח העומס הכבד על המחלקות השונות בעקבות אשפוז חולי הקורונה המציפים את בית החולים, ביקשו בבית החולים הדסה עין כרם לא להפנות חולים "רגילים" למיון בית החולים - אלא להעבירם להדסה הר הצופים. כך דווח ב-ynet.

על פי הדיווח, בהדסה עין כרם מאושפזים כרגע 133 חולי קורונה. לשם השוואה, בשיא גל ההתפרצות השני אושפזו כ-150 חולי קורונה בהדסה, בית החולים הירושלמי שבו מאושפזים הכי הרבה חולי קורונה. 

בדו"ח אמ"ן ציינו שהעלייה במספר החולים החדשים במצב קשה נמצאת במגמת האטה מסוימת בימים האחרונים - ככל הנראה ביטוי להשפעת מבצע החיסונים. הסגר השלישי שנכנס לתוקף בחצות שבין חמישי לשישי אמור להימשך שבועיים, אך בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי הוא יוארך לנוכח נתוני התחלואה הגבוהים. במסגרת הסגר, מערכת החינוך מושבתת למעט החינוך המיוחד והפנימיות הסגורות.

6,706 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עולה מספר מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-491,319. על פי הנתונים, אמש בוצעו 92,967 בדיקות לחשודים כחולי קורונה. מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 92,967.  מספר הנפטרים עולה אף הוא ועומד כעת על 3,671. שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל, עומד הבוקר על 7.4%.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום