נתניהו בנצרת: עיוותו את דבריי ב-2015; התנצלתי ואני מתנצל שוב

טרם הגעתו של ראש הממשלה נתניהו לעיר נצרת, התפתחו במקום מהומות בין מקומיים, להם חברו פעילי שמאל וח"כים מהרשימה המשותפת, לבין כוחות המשטרה. 11 מפגינים נעצרו. בנאומו פתח נתניהו בהתנצלות בפני המגזר הערבי וטען כי ב-2015 עיוותו את דבריו

ארי קלמן | פוליטי 13.1.2021 | 16:22

עלי סאלם וראש הממשלה נתניהו צילום: Haim Zach/GPO

ראש הממשלה נתניהו מבקר בשעה זו (רביעי) בעיר נצרת ונועד עם ראש העירייה עלי סלאם כחלק מקמפיין הבחירות החדש ובו קריצה למגזר הערבי. קודם הגעתו לעיר, התפתחו במקום עימותים בין תושבים ופעילי שמאל לכוחות המשטרה. לפחות 11 מהמפגינים נעצרו עד כה אל המפגינים הצטרפו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, שגינו את התנהלות המשטרה באירוע.

בתחילת דבריו התייחס ראש הממשלה למה שנתפס כהסתה שלו נגד הערבים בישראל: "עיוותו את דבריי בבחירות 2015 - כל מה שרציתי זה להתריע מפני הצבעה לרשימה המשותפת. הרשימה המשותפת התנגדה להסכמים עם מדינות ערב. התנצלתי אז ואני מתנצל גם היום"

"השקעתי במגזר הערבי יותר מכל ממשלות ישראל יחד - בכל תולדות המדינה", פתח ראש הממשלה את קמפיין הבחירות הרשמי שלו במגזר הערבי. "אנו פועלים להבטיח את הביטחון האישי שלכם. מ-2016 ועד היום הקמנו 9 תחנות משטרה ועוד 3 נקודות משטרה. לפני כן, במשך עשרות שנים, הייתה תחנת משטרה אחת בלבד ביישוב ערבי. אנו נפתח עוד תחנות משטרה".

"יש עוד הרבה מה לעשות כדי שתרגישו בטוחים ושלווים ביישובים שלכם" התייחס נתניהו לאלימות הקשה במגזר הערבית בתקופה האחרונה. כאשר מקרי רצח רבים פילחו את ליבה של הקהילה הערבית בישראל".  אני מחויב אישית להבטיח את הביטחון האישי של כל אחד ואחת מכם. אני רוצה שתצאו מהבית בלי פחד ולהסתובב ביישובים בדיוק כמו שאפשר בתל אביב, באר שבע או חדרה".

"לכן", ציין רה"מ, "ביקשתי מהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה להכין לי תוכנית למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית שכוללת מלחמת חורמה בארגוני הפשע. עשינו זאת בהצלחה נגד ארגוני פשע בחברה היהודית ונעשה זאת בהצלחה גם בחברה הערבית. בקרוב מאוד אציג את התוכנית לממשלה ולציבור ואני מבטיח לכם - נבצע אותה."

ראש הממשלה המשיך בהבטחותיו למגזר הערבי: "סיכמתי עם שר הפנים דרעי ושר האוצר כץ, בהמלצת יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס, לאפשר כבר עכשיו לכל ראש עיר שחפץ בכך לקחת תקציבי פיתוח ולהקצות כל מה שצריך לביטחון אישי. אנחנו ננצח. אתם כבר מכירים אותי - כשאני ״מתלבש״ על משהו אני משיג אותו. חיסונים, הסכמי שלום, רכבות, תחבורה או ביטחון".

ראש הממשלה השתמש במחאה שנערכה טרם הגעתו למקום ותקף את חברי הרשימה המשותפת, תוך שהוא משווק את ליכוד למגזר: "ההפגנות של הרשימה המשותפת הם סימן לייאוש. יש להם סיבה להתייאש. גם הם רואים את התמיכה שהולכת וגוברת בי ובליכוד בקרב החברה הערבית. זה מרגש אותי מאוד. אני נרגש לראות את השינוי העצום שמתחולל בחברה הערבית כלפיי וכלפי הליכוד בהנהגתי. אזרחי ישראל הערבים, אתם מצטרפים לליכוד משום שאתם רוצים להצטרף סוף סוף למפלגת שלטון, למפלגה עם קבלות שיש לה הנהגה חזקה וכוח ורצון להביא יחד איתכם ועבורכם עתיד של שילוב, של שגשוג, של ביטחון. נעשה זאת יחד".

המשטרה נערכה מבעוד מועד והציבה בעיר כוחות מתוגברים בניסיון לשמור על הסדר הציבורי. "לפני זמן קצר, טרם הגעתו של רוה"מ לביקור בעיר נצרת", נמסר מהמשטרה, "החלה מחאה של עשרות תושבים במקום, המוחים מנעו מהשוטרים להקים את מחסומי האבטחה לביקור, לא נענו לקריאות השוטרים והחלו להתעמת עם השוטרים".

על פי המשטרה, נכון לעכשיו הביקור מתקיים כסדרו כמו גם המחאה שמתקיימת אף היא. נכון לשעה זו שב השקט, אך המשטרה נערכת לחידוש המהומות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום