הח"כ הטרי מיש עתיד לצד המפגינים החרדים

הח"כ הטרי של יש עתיד משה קינלי טופז, תוקף את משטרת ישראל בעקבות האירוע אמש בו שוטר ירה באוויר במהלך מחאות חרדים בעיר. "מקרה חמור במיוחד"

ארי קלמן | פוליטי 13.1.2021 | 18:33

חבר הכנסת משה קינלי טופז צילום: צילום מסך

חבר הכנסת משה קינלי טופז שהושבע רק השבוע כחבר כנסת מטעם יש עתיד, יוצא להגנת המפגינים החרדים בעקבות האירוע אמש (שלישי), בו ירה שוטר באוויר במהלך אכיפה בתלמוד תורה בבית שמש.

בניגוד לטענת המשטרה כי השוטר חש סכנה לחייו, אומר היום (רביעי) טופז כי מדבור ב'אירוע חמור', ומציין כי עצם העובדה שהירי בוצע סמוך לילדים, אין עליו לסדר היום. כזכור, כוחות משטרה הוזעקו אתמול לרמה ב' בבית שמש, בניסיון לפזר תלמוד תורה שפעל בניגוד לתקנות. במהלך האירוע, אחד השוטרים פתח בירי לאוויר לאחר שלטענתו חש סכנה לחייו.

 

האירוע התרחש ברחוב קדושת אהרון בית שמש, כשעל פי המשטרה, ניידת משטרה הגיעה למקום במסגרת אכיפת תקנות הקורונה כלפי מוסד חינוכי שעל פי החשד הפר את הנחיות. "באותה העת החלה במקום התקהלות סביב מתנדב המשטרה שעמד סמוך לניידת תוך שהמתקהלים יידו אבנים לעברו. מאחר וחש סכנה לחייו, ביצע המתנדב ירי באוויר ללא נפגעים באירוע", נמסר מהמשטרה.

"הסתובבתי בימים האחרונים בריכוזים חרדיים, בבני ברק ובירושלים, רוב מוחלט של האנשים נשארים בבתים ולא מפעילים עסקים", אמר היום קינלי טופז בוועדת החוקה בכנסת. לדבריו, "התנועה דלילה עד בלתי קיימת, לצד זאת ישנן קהילות שעושים דין לעצמם, ועל כך אני אומר ברור, חייבת להיות אכיפה משמעותית, ועל המשטרה לבצע את עבודתה".

"יחד עם זאת", הוא מוסיף, "אתמול אירע מקרה חמור במיוחד בעיר בית שמש. אל תלמוד תורה בעיר שנפתח שלא כדין הגיעה ניידת משטרה, עד כאן הכל בסדר. אלא שהשוטר שהגיע למקום שלף את נשקו וירה באוויר לעיני הנוכחים במקום, בתוכם גם ילדים".

ח"כ טורפז הוסיף: "כאיש חינוך וכמנהל בית ספר לשעבר, חמור מאוד בעיני שדבר כזה קורה מול תלמידים. מחובתה של משטרת ישראל לבצע אכיפה אך שליפת נשק זה אירוע שאין לעבור עליו לסדר היום. אני קורא למשטרת ישראל לעשות סדר, לבצע אכיפה במוסדות לימוד בהם מתקיימים לימודים בניגוד להנחיות ומצד שני צריכה להיות אמורה ברורה נגד האירוע החמור מאוד של שליפת נשק חם מול תלמידים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום