לוד: בת 75 מתה שעות לאחר שקיבלה חיסון לקורונה

בת 75 מלוד נפטרה שעות לאחר שקיבלה את החיסון בפעם השנייה | דיווחים מטרידים מלמדים על תופעות לוואי משמעותיות לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון

קובי בורנשטיין | בריאות 13.1.2021 | 17:51

חיסון נגד קורונה צילום: מאיר וקנין/פלאש 90

אישה בת 75 נמצאה ללא רוח חיים בביתה בלוד לפני זמן קצר, שעות מספר לאחר שקיבלה את מנת החיסון השנייה לקורונה במרפאה ליד ביתה - כך מדווח יואב אבן בחדשות 12.

על פי הדיווח, קרובי משפחתה של האישה - שלה מחלות רקע מורכבות וקשות, מצאו אותה בביתה ללא רוח חיים ולדבריהם היא קיבלה הבוקר את מנת החיסון השנייה לקורונה. חשוב להדגיש כי ככל הנראה אין קשר בין מותה לבין קבלת החיסון.

אתמול (שלישי), דיווחנו כי בעוד מתן המנה הראשונה של החיסון עבר באופן מעורר השתאות, דיווחים מטרידים מלמדים על תופעות לוואי לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון.

מהניסוי של פייזר עלה כי 34% מהמשתתפים חוו חולשה לאחר המנה הראשונה, אך אחרי המנה השנייה 55% מהם סבלו מחולשה. אחרי המנה הראשונה רק 3% חוו חום, ואילו אחרי המנה השנייה הנתון עלה ל-21% מהמשתתפים. 6% מהם חוו צמרמורת אחרי קבל המנה הראשונה, ואחרי המנה השנייה כבר 23% מהמשתתפים חוו צמרמורת.

פרופסור רונית קלדרון-מרגלית מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית והדסה הסבירה לחדשות 12 כי מדובר בתופעות לוואי שכיחות על פי המחקר של פייזר וכי "מדובר בתופעות כמו חום, עייפות, חולשה, צמרמורות וכאבי שרירים שנמצא בלמעלה מ-50 אחוזים ממקבלי מנת החיסון השנייה".

היא ציינה כי מדובר בתופעות לוואי שכיחות וכי הן צפויות לעבור בתוך כיומיים. "לא מומלץ לוותר על מנת החיסון השנייה - מכיוון שהוא מגביר את היעילות ל-95 אחוזים. התופעות האלו הן כאין וכאפס לעומת המחלה עצמה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום