זעם בחריש: ראש העיר חובש הכיפה אישר פתיחת חנויות בשבת

רצונו של ראש העיר חובש הכיפה לקרוץ לציבור החילוני בעיר עוררה סערה בעיר הצפונית. והקהילה החרדית הגדולה ניסתה בתקופה האחרונה להילחם ברוע הגזרה, "ראש העיר טוען כי הוא קיבל את אישורו של הגר"ש בעדני למהלך, זה לא יכול להיות, הרב בשום צורה לא יאשר לפתוח חנויות בשבת. הציגו לו מצג שווא"

אהרן מילר | חדשות בארץ 20.1.2021 | 19:33

ראש העיר חריש, יצחק קשת צילום: אתר המועצה

מקומם ומכעיס: ראש עיריית חריש חובש הכיפה יצחק קשת העביר היום (רביעי) את 'חוק המרכולים' בעירו, בכך אושרה פתיחת מרכולים וחנויות במגבלות מסוימות גם בשבת, למרות התנגדות עזה מצד ציבור שומרי התורה בעיר.

רצונו של ראש העיר לקרוץ לציבור החילוני בעיר עוררה סערה. והקהילה החרדית הגדולה ניסתה בתקופה האחרונה להילחם ברוע הגזרה, כשהמוזר הוא כי ראש העיר עצמו חובש הכיפה, הפנה עורף אל המגזר אותו הוא אמור היה לייצג.

יצחק קשת ראש העיר אמר עם אישור חוק המרכולים בעירו : "חריש זו עיר לכולם, היום אנחנו עושים היסטוריה בחריש, אנחנו הנהגה אמיצה שמקבלת החלטות, המתנגדים הם קיצונים שלא מייצגים אף אחד מלבד את עצמם"

"חריש הוא לא המקום למי שלא רוצה חיים משותפים, מי שרוצה עיר תהיה סגורה לגמרי שיגור בבני ברק" הוסיף ראש העיר חובש הכיפה.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם מכתב עליו חתומים רבני העיר לצד גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בו הם קוראים להימנע מחקיקת חוק שיפגע בסטטוס קוו בעיר ועלול להביא ליוזמות דומות בעירים נוספות.

"הובא לידיעתנו כי בעיר חריש עומדת המועצה המקומית לחוקק חוק עזר עירוני בעניין שבת קדש, ולדעת אנשי ציבור במקום הוא פורץ את מה שהיה מקובל במקום עד כה, ומתיר חילולי שבת בפרהסיא במקומות ציבוריים וכידוע יש ציבור גדול החרדים לדבר ד ' המתיישבים כעת במקום, וקיימת נהירה גדולה של חרדים למקום העתידים לשנות את צביון העיר".

הרבים ציינו עוד במכתבם כי "קביעת חוק מעין זה יהיה בבחינה בכיה לדורות, מלבד מה שהוא עלול להיות ראש – פרעות ממנו ילמדו גם מקומות אחרים ח"ו". הרבנים מוספים, "ע"כ אנו פונים לנציגי הציבור במקום לפעול לשינוי החוק המוצע, ולמנוע חילול שבת – קדשנו. וכל הפועלים בזה יתברכו ממקור הברכה", ובזכות שמירת שבת קדש נוושע במהרה בישועת עולמים".

גורם חרדי ששוחח עם 'כל רגע' בימים האחרונים אמר בזעם, "ראש העיר טוען כי הוא קיבל את אישורו של הגר"ש בעדני למהלך, זה לא יכול להיות, הרב בשום צורה לא יאשר לפתוח חנויות בשבת. הציגו לו מצג שווא".

יצוין, כי לפני מספר שבועות התקיימה ברחובה של עיר קבלת שבת המונית בהשתתפות כלל קהילות שומרי התורה והמצוות בעיר חריש, כמחאה נגד פעולותיו של ראש העיר חובש הכיפה, המאפשרות את דריסת השבת בעיר הצפונית.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום