תקיפת הבלשים בבני ברק: הוארך מעצרם של ארבעת הבחורים

תקיפת בלשי המשטרה בב"ב שאכפו את הנחיות הקורונה בסוף השבוע האחרון, הבעירה את העיר | ארבעת החשודים שהסגירו עצמם למשטרה הובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט בת"א | עורך דינם של החשודים: "האדמו"ר עצמו הורה לחשודים להסגיר את עצמם למשטרה"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 25.1.2021 | 11:07

צילום: באדיבות המצלם

ארבעת החשודים בתקיפת השוטרים ביום חמישי בבני ברק הובאו הבוקר (שני) לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

הארבעה, כזכור, הסגירו את עצמם אתמול לתחנת המשטרה בעיר. עורך דינם של החשודים טל גבאי טען בפני בית המשפט כי המשטרה העניקה הבטחה לשחרר את החשודים בתום החקירה.

השופטת ענת יהב אמרה כי מדובר ב"אירוע מזעזע". היא הוסיפה כי "כמעט ונעשה לינץ' בשוטרים". מעצרם של הארבעה הוארך בשלושה ימים.

 

במהלך הדיון, גורם בחסידות הציג בפני בית המשפט התכתבות עם קצין מודיעין במרחב דן, בה נכתב "יהיה בסדר", בתגובה לעניין אי הארכת מעצרם של החשודים. גורם שהיה מעורב בהסגרת החשודים אומר: "אני מזועזע. המשטרה שיקרה עלינו. האירוע יפגע בשיתוף הפעולה בעתיד עם המגזר החרדי".

"ניתנה הבטחה לבכירים בעיריית בני ברק, לסגן ראש העירייה ולבכירים במוסדות ויז'ניץ, לפיה החשודים ישוחררו לא יאוחר בתוך 24 שעות", אמר עורך טל פריד בפתח הדיון, "אחת ההבטחות נעשתה בישיבה לילית בתחנת משטרת בני ברק ביום חמישי בערב. על רקע הבטחה זו פעלו גורמים שונים לאתר את המעורבים ולהביאם לחקירה במשטרה אך אתמול לקראת חצות התברר באופן אבסורדי שהארבעה שהובאו הם דגי רקק ועל כן המשטרה תבקש להאריך את מעצרם". נציג המשטרה, רפ"ק גיא קלדרון, הכחיש את דבריו ואמר: "לא היה ולא נברא".

הרב שבתי גלבר, מי שתיווך בין המשטרה למוסדות החסידות אמר בדיון: "אני כ-20 שנה עובד המשטרה וזו פעם ראשונה שנותנים הבטחה ולא מקיימים. המשטרה תמיד הבטיחה לי וקיימה. אמרו לי שהם לא יהיו עצורים יותר מ-24 שעות. אמרו לי שיהיה להם מעצר בית. אני יכול להביא את השוטרים שאמרו לי את זה. הייתי בעשרות מקרים וחטפתי במקום השוטרים. לאחרונה עובר משהו רע על בני ברק אבל אנחנו מתכוונים להביא את כל הגורמים הרבניים כדי למנוע את זה שוב".

פרקליטם של החשודים עורך הדין טל גבאי אמר בתום הדיון: "בית המשפט קיבל באופן חלקי את הטענות וקיצר במחצית את מספר ימי המעצר שביקשה המשטרה. עם התקדמות החקירה יתברר שחלקם של מרשינו הוא מינורי ביותר". עו"ד טל פריד הוסיף: "האדמו"ר עצמו מגנה כל פעילות אלימה. הוא זה שהורה לחשודים להסגיר את עצמם למשטרה".

כאמור, אמש הגיעו ארבעת תלמידי הישיבה לחקירה בתחנת המשטרה ברחוב הקישון, זאת בעקבות המאורעות בליל שישי מול כוח השיטור הסמוי שפעל לאכיפת תקנות הקורונה בעיר בני ברק.

בחסידות ויז'ניץ חזרו והבהירו כי "אנו שומרי חוק ומתנגדים לכל מעשה אלימות מכל סוג שהוא". כזכור, ביום חמישי שעבר קבוצת בחורים תקפו רכב ובו בלשי משטרה לבושים אזרחית. בתגובה, המשטרה נכנסה בכוחות גדולים לעיר בני ברק באישון ליל, השליכו רימוני הלם לעבר תושבים תמימים ותקפו עוברי אורח ועיתונאים.

במוצאי שבת הגיעו כוחות גדולים של משטרה לביתו של אחד החשודים בתקיפת הבלשים אולם הוא לא היה בביתו והם שבו כלעומת שבאו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום