החסיד הנאמן בחצר הקודש בעלזא הלך לעולמו

אבל בחצר חסידות בעלזא עם פטירתו של הרה"ח הישיש רבי סנדר פריד זצ"ל מהיושבים ראשונה במלכות בעלזא ומי שהיה קרוב לאדמו"ר שליט"א. הקים שבט מבורך של מאות צאצאים הממשיכים בדרכו. בתקופת חוליו זכה לביקורים של הרבי מבעלזא בביתו כמידי שבוע 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 25.1.2021 | 15:38

רבי סנדר פריד זצ"ל צילום: אנשיל בעק

ברוך דיין האמת: אבל כבד בחצר חסידות בעלזא עם פטירתו של החסיד המובהק והנאמן בחצר החסידות - הרה"ח הישיש רבי סנדר פריד זצ"ל שנפטר לבית עולמו בשיבה טובה בגיל 94 בביתו בקרית בעלזא בירושלים לאחר שחלה ונחלש בתקופה האחרונה.  

רבי סנדר זצ"ל נולד ביום כ"ה סיון שנת תרפ"ז בעיר סאמבאטהעלי לאביו הרה"ח המפורסם רבי אהרן צבי פריד ז"ל עבר את מאורעות השואה האיומה במחנות באוושויץ והגיע לאנטוורפן שבבלגיה שם התגורר יחד עם אביו והיו ממקימי קהילת חסידי בעלזא באנטוורפן לאחר השואה. 

לאביו היה עוד 11 ילדיו שנהרג ונכחדו בשואה ור' סנדר ז"ל נשאר יחידי בחיים מכל צאצאי אביו. 

היה תלמיד מובהק של הרה"ק רבי שלום אליעזר מראצפערט זצוק"ל הי"ד בן הרה"ק בעל ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע. רבי שלום אליעזר שלח אותו להסתופף בצל הקודש בבעלזא אצל כ"ק מרן מהר"א זי"ע בשהותו בפעסט. 

ומני אז החל להסתופף בחצר הקודש בעלזא ודבק בלו"נ במרן מהר"א זי"ע וביבלחט"א כ"ק האדמו"ר שליט"א מבעלזא. 

הקים ביתו עם רעייתו מרת ניסל ע"ה אשת הרה"ח ר' אביגדור קאהן ז"ל מזקני וחשובי סאטמאר בארה"ב.

בתקופת תחילת הנהגתו של האדמו"ר מבעלזא שליט"א, היה מגיע מאנטוורפן בכל חג וחג לארץ הקודש לשהות במחיצת האדמו"ר, רבי סנדר היה מביא עמו מזוודות של אוכל ושתיה בגדים ומזון להחזקת בית האדמו"ר כאמור תחילת ההנהגה.

בפורים מגיש משלוח מנות לאדמו"ר מבעלזא. צילום: א.מ.ש

ר' סנדר פריד, ששרד את מחנות המוות, עלה לארץ והקים משפחה ענקית. בכל יום, בחמש לפנות בוקר, הוא כבר היה יושב בבית המדרש של בעלזא מול הגמרא והוגה בתורה.

מעולם לא פספס אף תפילה וטיש בחצר החסידות, והיה יושב בטיש ולא מניח את ידיו על השולחן תמיד הסביר כי הוא נמצא בפני הרוב ואינו יכול להניח את ידיו על השולחן מפני כבוד רבו, מנהג זה עשה גם באחרית ימיו. 

החסידים מספרים ל'כל רגע'' כי מי שהיה מביט בר' סנדר בטיש בבעלזא היה רואה דמות של מלאך ועובד ה' שהיה דבק בכל מילה ובכל ניגון בטיש. 

חזקה קבועה הייתה לו לר' סנדר להגיש כל מוצאי שבת את כוס הקפה לאדמו"ר מבעלזא במעונו בירושלים. את כל רכושו וחייו מסר במשך כל השנים לאדמו"ר שליט"א.

בתקופה האחרונה נחלש למאוד ואושפז כמה פעמים בביה"ח, ביום הראשון של חנוכה עוד זכה להשתתף במעמד הדלקת נר חנוכה וזה היתה החזקה שלו מיום הכתרת האדמו"ר שליט"א להגיע מאנטוורפן להדלקת נר ראשון דחנוכה, בכל התקופה האחרונה בה נחלש הגיע האדמו"ר מבעלזא מספר פעמים לבקרו בביתו. 

זכה והותיר אחריו מבורך בנים ובנות חתנים ומאות צאצאים. 

על מסע הלוויה שתיערך בצמצום נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום