שר החינוך הנחה את ראשי הערים להיערך לפתיחת הלימודים

הבוקר הבהירה ראש שירותי בריאות הציבור בדיון בוועדת החוקה כי מערכת החינוך היא גורם שתורם לתחלואה בנגיף, הערב פורסם כי שר החינוך גלנט אינו ממתין ומורה לראשי הערים להיערך לפתיחת מוסדות החינוך כבר ביום שני הקרוב

אהרן מילר | חדשות בארץ 25.1.2021 | 19:20

ילדי תלמוד תורה. אילוסטרציה צילום: קובי הר צבי

בעוד שבדיון בוועדת החוקה שהתקיים הבוקר (שני) בעקבות ההגבלות על התעופה וסגירת השמים, העריכה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שסגירת השמיים תהיה לפחות למשך חודש, הערב דווח כי שר החינוך יואב גלנט הודיע לראשי הערים להתחיל בהיערכות לפתיחת הלימודים מחדש.

בשיחה עם ראשי ערים אמר הערב שר החינוך יואב גלנט כי עליהם להתחיל להיערך לפתיחת מוסדות החינוך. תוך שימת דגש על פעילות הגנים, כיתות א-ד, וכיתות י"א י"ב כבר ביום שני הקרוב, כשכיתות ה-י ייפתחו בשלב זה רק במתכונת חלקית.

על פי הדיווח ב'כאן 11', יושב ראש השלטון המקומי חיים ביבס בירך על ההחלטה של גלנט ואמר: "זה הזמן לשנות כיוון, להתחיל להתנהל לפי מספר מחוסנים ולא לפי מספר מאומתים".

כזכור, הבוקר בהתייחסה למערכת החינוך, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס כי "היא לא הגורם היוזם של המגיפה אך היא גורם שתורם לה. ברגע שילדים מגיעים למקומות, גם עם קפסולות, זה בכל זאת מקומות מפגש יותר גדולים. כרגע עם הווריאנט האנגלי זה יותר גרוע. 40% מהתחלואה זה ילדים, מספר גבוה יותר ממספרם באוכלוסייה. ביציאה מהסגר השני היינו עם 29% ואנחנו רואים עליה בתחלואה של גילאי 9-6 שאלו בדיוק הכיתות שאמורות לחזור ללמוד".

שר החינוך, כך נראה אינו ממתין עוד והורה כאמור לראשי הערים להיערך לפתיחת מוסדות הלימוד.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום