לאחר מאמר השטנה, רוני גמזו מתנער: "עמדה נוראית ומקוממת"

לאחר שדבריהם המקוממים של הדוקטורים גיא חושן ורם פרומן פורסמו הבוקר בעיתון 'הארץ', נכתב כאן ב'כל רגע' כי על כל מטופל, בן המגזר החרדי לשקול היטב, האם ללכת ולטפל בעצמו אצל רופאים אלו בפרט ובבית החולים איכילוב בכלל, מנכ"ל ביה"ח מיהר להתנצל ולהתנער

אהרן מילר | בריאות 25.1.2021 | 19:06

פרופ' רוני גמזו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מנכ"ל בית החולים איכילוב, הפרופסור רוני גמזו, פרוייקטור הקורונה לשעבר, פרסם הודעת התנערות ממאמר אותו כתב הבוקר (שני) דוקטור בשם גיא חושן, שעובד בביה"ח שבניהולו. בדבריו כתב חושן כי נהגי האמבולנסים המובילים את החולים החרדים מהערים החרדיות אל עבר מחלקות הקורונה המוקמות עבורם על חשבון שירותי הבריאות של בני הציבור הכללי נוסעים נגד כיוון התנועה, ובכלל האוטונומיה החרדית כבר כאן וצריך לחשוב איך להתנתק מאיתנו, בני הציבור החרדי.

בתגובה פרסם הערב מנכ"ל ביה"ח גמזו בחשבון הטוויטר הרשמי של בית החולים איכילוב, הודעת התנערות: "הטור שפורסם בהארץ והיה שותף לו רופא מאיכילוב, לא מבטא את הדעה של בית החולים והנהלתו, והוא מהווה עמדה נוראית ומקוממת".

"אלו ימים בהם דרוש קרוב לבבות של כלל חלקי החברה הישראלית" הוסיף גמזו, וסיכם: "אנו דוחים כל קריאה אחרת ומגנים בשאט נפש את כלל האמירות בטור, איכילוב גאה להיות בית חולים של כולם".

כזכור, הבוקר פרסמו הדוקטור גיא חושן יחד עם הדוקטור רם פרומן יו"ר הפורום החילוני מאמר שטנה בעיתון הארץ בה נאמר: "האסימון נפל לי לאחר שיחה עם מטופל חולה קורונה, המאושפז במחלקה שלי בבית החולים איכילוב. גבר כבן 50 מרמת בית שמש, שהאשפוז בבית החולים היה הפעם הראשונה בחייו שביקר בתל אביב. במקרה אחר הגיע אמבולנס מעיר חרדית, שהסתבך ברחובות תל אביב, נסע נגד התנועה, לא ידע מימינו ומשמאלו. כל זה היה זר לו לחלוטין".

עוד הוסיפו השניים ותקפו: "רוב הכותבים מציינים, בצדק, את המחיר הכלכלי הכבד שהחברה החילונית משלמת בשל הסגר הנכפה עליה בעקבות התחלואה במגזר החרדי. אך מדברים פחות על הנזק בזמינות מערכת הבריאות שנוצר בשל הנתונים הללו. בניגוד לטענות, ולפיהן הגיל הצעיר של הציבור החרדי גורם לתחלואה קלה במגזר, החלק היחסי של מאושפזי הקורונה החרדים בבתי החולים גבוה במידה ניכרת מחלקם היחסי באוכלוסייה. מתוך כך נוצר עומס בלתי סביר על בתי החולים באזור ירושלים, והם אינם מצליחים לשרת את החולים הרבים בסביבתם".

"לעומת זאת, מספר המאושפזים בעיר כמו תל אביב נמוך יחסית. המשמעות היא שהחולים מופנים כיום לגוש דן. חולה באזור ירושלים שיזמין היום את מד"א יופנה אוטומטית לבתי החולים איכילוב או לתל השומר. בתי החולים בירושלים לא יוצעו לו אפילו בתור אופציה". הוסיפו פרומן וחושן, וסיכמו: "התוצאה היא שבאיכילוב, בית חולים עירוני במרכז תל אביב, לפעמים יותר מ–40% מהחולים המאושפזים במחלקות הקורונה באו מירושלים וסביבתה: ביתר עילית, מודיעין עילית, רמת בית שמש, נווה יעקב ועוד".

"כדי להשליט את המדינה על האוטונומיה החרדית יהיה צורך בשלטון ארוך שנים של ממשלה, שלא יהיו בה לא מפלגות חרדיות ולא מפלגות שפוזלות לעברן — משימה דמיונית כמעט במציאות הפוליטית הקיימת. וגם אז לא יהיה פשוט לשנות מן היסוד חברה, שחיים בה כ–1.5 מיליון נפש. ייתכן שהפתרון צריך להיות ההפך הגמור: במקום לחשוב איך להכפיף אותם לחוקי המדינה, הגיע הזמן לחשוב באומץ על השאלה כיצד מתנתקים מהשיתוף הזה, שכבר אינו מחזיק מים" כתבו לסיום.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום